Denna sektion låter dig visa alla inlägg som denna medlem har skrivit. Observera att du bara kan se inlägg i områden som du har tillgång till.
Meddelanden - Grandelius
Sidor: 1 ... 27 28 29 30 31 ... 101
421
« skrivet: februari 28, 2006, 18:06:54 »
Sådana här artiklar får mig att häpna. Hur orkar någon skriva en artikel om att Foppa äter en korv? Förstår verkligen inte hur kvällstidningarna fortfarande kan ha kvar något som helst anseende, för det tycks de ju ha, eller?
Nåväl, ser ju ut som ett trevligt ställe i alla fall. Kan inte vara många gatukök som har fyra flipper!
422
« skrivet: februari 28, 2006, 18:00:32 »
Om man ska fortsätta denna OT-diskussion kan jag bara kort konstatera att de gånger jag testat spelen i VP så fanns det inget som fick mig att fastna för BBB, medan KP fick mig att vilja spela mer. Dock vill jag minnas att båda spelen hade rätt tjatigt ljud.
För att kommentera det iceman egentligen ville säga så tycker jag alltid det är kul (eller vad man nu ska säga att det är) med sådana här speciella flipperhistorier. Antar att man snart får veta det, men när inträffade branden? Hade BBB hunnit uppnå det värde som det tycks ha idag, eller var det strax efter att Capcom lade ner?
423
« skrivet: februari 28, 2006, 15:47:29 »
Jag trodde det var självklart att jag refererade till LDKs inlägg om att de är bäst i VP. Eftersom temat är grymt viktigt i min värld så vinner för övrigt Kingpin med hästlängder bara där.
424
« skrivet: februari 28, 2006, 15:11:40 »
Dagens visdomsord från LDK! Jag kan bara instämma, Kingpin är det bästa av de två.
425
« skrivet: februari 27, 2006, 19:03:38 »
Jag har för mig att paketet får ett nytt nummer i tullen, så man kan inte följa det förrän man har det numret. Det numret fick man med brevet som tullen skickar ut.
426
« skrivet: februari 26, 2006, 14:43:12 »
Marknadsmässigt har jag inte så stor koll (någon platt-TV har inte direkt varit aktuell i min budget...), men lite tycker jag mig känna till rent tekniskt.
Så vitt jag har förstått är det ett ganska dåligt läge att köpa plasma-TV just nu. LCD-tekniken är på gång och är en betydligt bättre teknik, eftersom den är mer strömsnål och för att de håller bättre. En plasma-display är i princip samma konstruktion som en DMD, och de vet vi ju vad som händer med förr eller senare.
Dock dröjer det väl kanske ytterligare något/några år innan LCD är uppe i 42". Men det kommer säkerligen bli LCD som vinner över plasma på lång sikt.
Eftersom jag som sagt inte har så stor koll på marknaden vet jag inte riktigt vilka prisnivåer vi talar om, men eftersom det är så stor TV vi talar om kanske det inte är aktuellt att vänta in att 42" LCD ska komma ner i samma prisklass.
427
« skrivet: februari 24, 2006, 12:04:52 »
Det var ett bra tips! Ska ta och se om jag kan lära mig hur man reglerar friktionen på det sättet.
428
« skrivet: februari 24, 2006, 11:48:30 »
Den här Mr Pinball i Australien har tydligen "seriösa" planer på att nytillverka något klassiskt WMS-spel. En omröstning är startad i forumet och det väger just nu helt jämnt mellan CC och MM. Länk till tråden i TPFs forum. Tänkte att det kunde vara kul att diskutera saken här. Vad tycker ni om planerna och verkar det realistiskt? Personligen tycker jag nog att han borde koncentrera sig på att få klart sitt eget spel först. Det snackas ju rätt mycket på den fronten också. Med tanke på hur sakta det går för BBB som ändå verkar vara ett betydligt seriösare försök så är jag ganska skeptisk till hur detta ska gå. En repro av MM tycker jag vore tämligen ointressant. Fler CC till utemarknaden vore visserligen kul (passa i sådana fall på att göra klart reglerna!), men jag tror nog att det här är ett projekt som helt riktar sig till hemmaköpare. Samtidigt är jag dock lite orolig. Jag slog för några år sedan vad med en kompis om att "om någon annan tillverkare skulle börja tillverka JY under sitt märke så ska jag äta upp min hattask". Sjukt vad men så var det. Eftersom TPF inte har rättigheterna till märket Williams är det precis så det skulle bli om de gav sig på JY. Vilket tack och lov ändå inte är speciellt troligt.
429
« skrivet: februari 22, 2006, 22:09:40 »
Skönt att höra! Man blir ju lite orolig när man inte ser att det händer något, men det är ju trevligt att veta att det gör det. :-)
Fortsätt så!
430
« skrivet: februari 22, 2006, 19:56:00 »
Vågar man fråga vad som händer i SPP för tillfället? Hemsidan har ju inte uppdaterats sedan 27 januari. Är det för att en ny hemsida är på gång eller har det blivit en paus i aktiviteterna?
431
« skrivet: februari 22, 2006, 18:48:41 »
Jag tror jag har kommit fram till en lösning nu, och den var naturligtvis enklare än man kunde tro. Det går helt enkelt ut på att man skruvar upp lodet en bit. Som pinhead påpekade beror ju rörelsen mycket på längden på pendeln, och eftersom den var nerskruvad så långt som möjligt fick den också så mycket energi som möjligt när den väl sattes i rörelse. Genom att flytta upp den får man alltså en något lättare första varning, men som helhet blir spelet ändå mer svårtiltat. Kan ju vara ett bra tips att känna till.
Tror fortfarande att pendeln går något lättare än i Taxi .Det kan ju i sådana fall bero på att ytorna slitits ner på lite olika sätt. Har inte skruvat loss och kollat detta eftersom spelet funkar förhållandevis bra nu. Att börja skruva känns som att tigga om problem.
432
« skrivet: februari 20, 2006, 11:26:05 »
I mitt fall är det tvärtom, Taxis pendel sitter ganska dåligt centrerad, medan TS har den perfekt i mitten (eftersom jag justerade rätt den för att se om det hjälpte). När jag testar de olika pendlarna är skillnaden uppenbar. Släpper jag Taxis pendel från maxläget så pendlar den fram och tillbaka kanske tre gånger innan den stannar, medan TS står och rör sig i flera minuter. Mest pendlar den sidledes. På ett eller annat sätt måste väl detta ha att göra med simpla fysiska lagar?
433
« skrivet: februari 19, 2006, 15:43:12 »
Tilten på mitt Shadow beter sig rätt uppkäftigt. Jag har pendeln nedskruvad så långt det går, men trots detta får jag oftare tilt än på t.ex. mitt Taxi som har den högre upp. Jag läste i tråden om spelens vikt att TS är ett förhållandevis lätt spel, men detta kan inte vara enda förklaringen.
Spelet beter sig nämligen så att det kan vara ganska svårt att få första varningen, men sedan kommer de andra två väldigt lätt. Pendeln stannar liksom aldrig. Detta gör att det blir betydligt lättare att få tilt efter att man spelat ett tag. Har detta att göra med friktionen mot kroken den hänger i på något sätt? Förstår dock inte hur denna lilla yta kan ha så olika friktion. Är det ett vanligt problem och finns det någon smidig lösning?
434
« skrivet: februari 19, 2006, 15:29:00 »
Jag har sådana fötter och tycker de är väldigt trevliga. De färgar av sig på min linoliummatta, men inte värre än att det går bort med lite Novus och gnuggande.
435
« skrivet: februari 15, 2006, 13:47:54 »
Vet inte hur mekaniken ser ut på FH, men en gissning är att det är en sådan här du söker. Kanske lite jobbigt att beställa från USA dock...
Sidor: 1 ... 27 28 29 30 31 ... 101
|