Denna sektion låter dig visa alla inlägg som denna medlem har skrivit. Observera att du bara kan se inlägg i områden som du har tillgång till.
Meddelanden - DDH
Sidor: 1 ... 31 32 33 34 35 ... 75
481
« skrivet: november 27, 2018, 21:48:48 »
SP - GOT är faktiskt lite intressantare så här. Dessutom tas Starkmodet bort som ett alternativ, så på ett svårspelat spel finns inte dom där lätta 150 000 000 att hämta där.
Tror inte att man kan tvinga på exempelvis Greyjoy som startmode i settings och då blir det för vanskligt att kräva att folk väljer det.
482
« skrivet: november 27, 2018, 20:00:58 »
Korrigerade sts pro i inlägget ovan. Hard locks gör att lockreglerna är lite svårare. Bara vänsterlocken tänd exempelvis. Andra multin kräver 2 uppsättningar tavlor per lock.
483
« skrivet: november 27, 2018, 19:26:59 »
Förtydligande på trooper. Alla tre lockarna tänds när man tänder locken.
Inte riktigt papa svårt.
Det är inte lätt att få igenom nästan 300 spelare med 96% tgp och hålla schemat. Hellre för svårt än för lätt i kvalet, men vi jobbar på balansen. Inställningar kan ändras till slutspelet om något spel är för lätt eller svårt. Då kommer nya lappar på spelen isf.
#nyttsmformat2019
484
« skrivet: november 26, 2018, 21:29:42 »
Borås stad kunde inte lova att digitalskyltarna skulle ha med SM, men killen på kommunen skulle försöka.
485
« skrivet: november 26, 2018, 21:10:14 »
Lite edits och tillägg i första inlägget.
Det blir avstängd hand på JM enligt högsta instans.
486
« skrivet: november 25, 2018, 22:25:52 »
Häftig!
487
« skrivet: november 25, 2018, 22:22:15 »
Hmm...stumpflipprar kanske man skulle köra på Star Trek Pro...
Det är för övrigt inte så lätt att göra ett sådant spel svårare, men det måste göras. REY drog ju 82 miljoner enhands på det på BPO sideshow.
Balansen är inte lätt att få till. Extremexemplen är väl vissa PAPA A-division spel. Minns ett år då 11M på LOTR var helt okej poäng (blixtflipprar med tjocka, studsiga gummin, svåraste lock settings, etc.). Ett annat extremfall var väl Danska Öppna nu senast med EXTREMT känsliga tiltar (En motståndare tiltade på en lite för hård plunge på Batman 66).
Då känns inte avstängd ballsave så farligt. Givetvis kan man housea lättare men det är ju lite nature of pinball.
Vi jobbar på balansen nu i veckan så det kan bli ändringar men jag lovar inget.
488
« skrivet: november 25, 2018, 22:04:53 »
PQ: En kula som tappas fort och kommer tillbaka kan ju hålla på väldigt mycket längre än en som tappas fort och inte kommer tillbaka... Generellt har vi försökt korta ner ballsave tiderna så att ett missat skott kommer tillbaka, men längre än så blir det inte. Sen på spel som AFM kanske man går på vanligt skill istället för superskill, etc.
Den större konversationen som vi borde ta (efter SM) är vad SM skall vara för tävling om det skall vara för 200-300 personer OCH ha 96-100% TGP borde kanske formatet ändras (eller antal deltagare minskas eller TGP procenten minskas).
MCR: JM kanske ändras. Besked imorgon. Utan handen blir det virtuella lockar och Matrix awards kommer från koppen.
489
« skrivet: november 25, 2018, 19:48:02 »
Allmänt. Det skall in två extra krediter per spelare och bägge krediterna räknas (därför, om man får en jättebra runda på kredit ett spelar man ändå fullt ut även på kredit två) på kvalpass som är av samma längd som andra år. Detta för att få upp TGP från 78 till 96. Detta gör att spelen får bli lite extra svåra.
Angående GOT, så tar dessa settings bort Martell add-a-ball och Stark modet. Detta gör spelet mer snabbspelande (iaf i våra tester). Ja, om någon får add-a-ball i bumprarna kan det göra skillnad, men det kan det ju ändå. Man kanske har bränt Martell AAB redan eller så får någon två AAB (från knappen och sen bumprarna).
Spelartyperna förekommer väl på alla spel oavsett inställningar. Dessutom stannar timers efter tre sekunder om jag inte minns fel.
Petade in några fler spel i inlägg ett.
490
« skrivet: november 24, 2018, 20:02:26 »
Lite uppdateringar i första inlägget.
INW - Japp, det är den HS2 och JY versionen.
BWK - Var det någon speciellt spel du hade i åtanke? Dom flesta av spelen, även i den här tråden är inte jätteannorlunda från standard. JY, exempelvis, är ju ett mycket bättre spel utan DOG-all-day strategin. Hade inte den nya rommen funnits hade nog inte spelet varit med i main banken alls.
IFK - God ide. Kanske. Beror på om jag hinner. Se Roller Disco i första inlägget.
491
« skrivet: november 20, 2018, 20:05:36 »
Lite uppdateringar i första inlägget.
Met - 1.8 mjukvaran installerad.
CFTBL - Att utnyttja den buggen är inte ok enligt INK.
HS2 - Enligt Sörens notes på hans L5 är Secret Mania borta och lockbuggen fixad.
492
« skrivet: november 19, 2018, 23:55:41 »
Uppdaterade Shrek och la till TF.
493
« skrivet: november 16, 2018, 13:03:53 »
Kommer fler typ måndag/tisdag.
494
« skrivet: november 13, 2018, 21:52:00 »
Skall försöka skriva när ballsaven är av också.
Sparky kräver 14 istället för 10 träffar.
På GOT krävs det att man håller ner flipperknappen eller actionknappen ett antal sekunder och sedan trycker på start för att ändra spelläge till advanced. Some PeoZ skriver, om man kan välja familj vid start är det fel. Skulle det här hända av misstag så kan man kalla på funktionär.
Rainman, det blir andra strategiska val när man inte kan spara modes till multistart. Sen när spelet är elakt så kan det löna sig att spela några modes i single ball för att grunda poängen, jämfört med ett vanligt inställt där multi med två modes är mer eller mindre garanterat.
Petade in Shrek i listan.
495
« skrivet: november 12, 2018, 21:07:39 »
Spelet blir väldigt långspelande. Det här tar bort add-a-balls då ingen kan spela som Martell. Sen blir spelet intressantare strategiskt än när det är vanligt inställt och alla spelar multi med Greyjoy och Lannister stacken i Martell-utan-att-spela-Martell strategin.
Det är lite samma tänk bakom Metallica med 5555.
Sidor: 1 ... 31 32 33 34 35 ... 75
|