Denna sektion låter dig visa alla inlägg som denna medlem har skrivit. Observera att du bara kan se inlägg i områden som du har tillgång till.
Meddelanden - Grandelius
Sidor: 1 ... 31 32 33 34 35 ... 101
481
« skrivet: januari 08, 2006, 20:42:31 »
Möjligen, om det inte vore för att bilden ser ut att vara en inscannad tryckt bild och att vissa saker knappast skulle kunna bli fel när man ritar av (som kompositionen på transliten eller färgen på targetsarna eller att hela spelplanen är träfärgad).
Efter att ha funderat lite har jag istället själv funderat ut en teori. Det skulle ju kunna vara så att det här är en tidig prototypbild för att demonstrera spelet för folk som måste se något (typ licensgivarna). Det skulle i sådana fall kanske kunna liknas vid de 3D-renderade bilder på Sternspel med maskerat glas som brukade läcka före spelsläppen för några år sedan. Det som tyder på något sådant är dels att bilden verkar gjord lite efter någon sorts mall, där ben och rails är väldigt förenklade (kanske också en standardiserad score?). Dels att pistolen är mindre (ett tecken på att de inte hade någon färdig pistol utan fick rita den ur huvudet) samt att displaypanelen är snyggare och inte har en massa huvuden (man skulle här kunna tänka sig att de licensgivarna krävt att fler karaktärer skulle vara med). Förutom det mer uppenbara att spelplanen verkar vara en whitewood.
Om denna teori stämmer skulle det antagligen betyda att det finns sådana här bilder för alla spel. De vore ju i sådana fall guld värda, eftersom de visar spelen i prototypskeden som man annars aldrig skulle få se. Det här kräver mer forskning!
482
« skrivet: januari 08, 2006, 00:38:20 »
Jag har försökt sätta mig in lite i det här med figuren Shadow, har bland annat kollat in filmen (som jag tycker var klart sevärd, mycket bättre än förväntat). Därför har jag också surfat runt på några Shadow-sajter, bland annat en där olika merchandise-prylar listas. Bland dessa listas så klart flippret, men jag blev något förvånad när jag såg denna bild: Kan någon förklara varifrån den kommer? Det ser ju ut som en teckning av någon mycket tidig prototyp. Spelplanen ser ju whitewoodmässig ut, transliten är annorlunda komponerad, displaypanelen är *snyggare*, inga phurbaknappar osv. osv. Dessutom ser ju allt helt skevt ut, speciellt backboxen, men även storleken på pistolen. Slutligen visar displayen en score som väl nästan är omöjligt låg. Vad sjutton är det frågan om?
483
« skrivet: januari 07, 2006, 12:06:56 »
Att det skulle vara en massa drop targets kändes nästan för förutsägbart. Antagligen för att det finns så många gamla EM spel med kortspelstema.
Att det inte finns så mycket toys däremot är väl mest bra, om det nu blir så, eftersom de ändå sällan ser särskilt bra ut. Dock börjar jag tröttna på de där övre spelplanerna.
484
« skrivet: januari 06, 2006, 14:14:47 »
Oj och uj! Spelplanen ser i och för sig lite intressant ut, inte en helt vanlig solfjäder i alla fall, men kabinettet och framförallt transliten var nog det förfärligaste jag sett på länge. Hoppas att den där notisen om att det kan komma att ändras stämmer.
Det positiva är väl att det inte ser ut att vara så mycket poker över det hela som jag trott...
485
« skrivet: januari 04, 2006, 13:33:39 »
Stiligt! Bra att känna till eftersom det där tydligen är en väldigt bräcklig historia. Man skulle ju också kunna tänka sig att man gör en dekal i stil med plasterna runtomkring och sätter på aluminiumväggen.
Apropå moddar till TS. Skulle inte utseendet lyftas rejält om man bytte ut spekerpanelen mot till exempel en från WD? Enligt mig är det i alla fall speakerpanelen som är det i särklass fulaste med TS, resten är väl helt okej.
EDIT: Nu är tydligen ordlistefunktionen inne och förstör igen... Samma fel som med länkarna?
486
« skrivet: januari 04, 2006, 13:26:15 »
Junk Yard har svart kula!
487
« skrivet: januari 02, 2006, 16:06:52 »
Innan jul kollade jag igenom alla gamla avsnitt av Rena rama Rolf (OBS! de bra avsnitten med Robert Gustafsson, inte de med den där buskiskillen). I något av de sista avsnitten lyckades jag skymta ett TM:BOP. Jag tror det var avsnitt 6, säsong 3 ("Här är ditt liv"), men jag är inte säker.
Det intressanta är att i princip alla avsnitt verkar billigt inspelade i enkla studior. Trots detta stod det här spelet i ett rum utanför det som scenen utspelade sig i (en liten biljardsalong) och man kunde bara skymta det under kanske en halv sekund. Man kunde inte mer än ana att det var ett flipper, jag fick pausa och spela ruta för ruta och kunde då konstatera att det måste varit ett BOP.
Intressant tycker jag att de släpat dit ett flipper för att bara synas så lite i bild. Ingen som inte är väldigt flipperintresserad skulle någonsin lägga märke till det.
488
« skrivet: december 31, 2005, 11:54:36 »
Har också tänkt påpeka det där med mjukvarutråden. Skulle den innehållit det som det står att den ska innehålla hade det nog varit rätt många inlägg där. Nu är det ju istället max 1-2 trådar i månaden.
489
« skrivet: december 31, 2005, 00:16:19 »
Jag hade visst inte heller sagt tack för detta finfina arrangemang. Bättre sent än aldrig antar jag.
Tack! :-)
490
« skrivet: december 31, 2005, 00:14:27 »
När en switch triggar flera switchar i samma slinga beror det tydligen ofta på en felvänd diod. Jag hade en target som triggade två andra switchar och det visade sig att tidigare ägare hade lött dit targeten felaktigt, så att resultatet blev detsamma som en felvänd diod.
Mitt förslag är att du tittar på om du lödde dit targeten på rätt sätt. Jämför med de andra targetsarna på spelet. Alla anslutningar måste sitta på exakt samma sätt. Det kan ju också vara så att du lödde dit kablarna rätt men tvärtom, alltså vände på kablarna eftersom du inte visste vilken som skulle kopplas in var. I sådana fall är det ju bara att testa att byta plats på kablarna.
491
« skrivet: december 29, 2005, 12:06:36 »
Okej, tack! Det jag har sett på bilder är att det ser ut att sitta längre skruvar med någon form av svarta plastdistanser. Dessa skruvar verkar också ha sexkantshuvud istället för de sjärnskruvar som sitter på mitt spel. Det jag funderade på var alltså vad detta kunde vara för skruvar, som funkar till att både hålla optona och samtidigt är långa nog för att räcka till detta ökade avstånd. Eftersom jag tänkte passa på att tillverka några fler plaster vill jag gärna köra med samma tjocklek som på resten av spelet.
492
« skrivet: december 28, 2005, 21:06:37 »
Tänkte passa på att undra lite mer här medan jag planerar för mitt shoppande. I den service bulletin som finns för TS på IPDB och andra ställen refereras bara till tre andra dokument, de dokument som innehåller något finns inte med. Den som vore mest intressant att se är den tredje som handlar om optona på battlefield (Nr 16-10112.1). Är det någon som har dessa eller vet var de går att få tag på? Den första (16-10104.1) fick jag faktiskt med spelet, jag skulle kunna scanna den om någon behöver det.
Hur ska det se ut med den vänstra rampen? På de flesta bilder har TS ett airball-skydd ovanför den. Det har inte mitt spel, men jag ska bygga ett (räknar med att få rampen spelbar igen). Jag misstänker att detta var något som kom till på senare exemplar, eftersom den inte finns med på flyersen och den verkar sitta med helt andra skruvar än de som sitter på mitt spel nu. Ni som har fabriksinstallerade skydd, är dessa spel tillverkade senare, typ 1995? Vilka sorts skruvar håller fast den och hur stor är plastdistansen som enligt bilderna sitter under skyddet?
493
« skrivet: december 28, 2005, 12:23:51 »
Det där Laughmodet måste för övrigt vara det bästa påskägg som någonsin hittat in i ett flipperspel. Extremt kul! :-)
494
« skrivet: december 27, 2005, 00:23:37 »
Det här var riktigt trevligt! Att kunna välja ämne att söka bland är det jag har saknat mest. Har inte hunnit testa så mycket än, men jag antar att själva sökningen är förbättrad också?
Dock kanske man skulle vilja kunna lista alla resultat?
495
« skrivet: december 27, 2005, 00:19:23 »
Hade önskat mig en ultraljudstvätt men det blev det inte. Får ta och skaffa en på egen hand istället, för det verkar extremt användbart.
Sidor: 1 ... 31 32 33 34 35 ... 101
|