Denna sektion låter dig visa alla inlägg som denna medlem har skrivit. Observera att du bara kan se inlägg i områden som du har tillgång till.
Meddelanden - Grandelius
Sidor: 1 ... 34 35 36 37 38 ... 101
526
« skrivet: december 10, 2005, 12:50:47 »
Utmärkt! Då är det en nyhet på första sidan!
För min del låter det som ett väldigt oinspirerande tema, men det blir ändå intressant att se vad det blir.
527
« skrivet: december 09, 2005, 16:56:46 »
Det finns ett liknande påstående på RGP. Dock har jag inte fattat om dessa nyheter kan räknas som bekräftelser mer än andra rykten. Det hela verkar ju dock i praktiken rätt klart.
528
« skrivet: december 09, 2005, 15:08:03 »
Lucka 9: Jag fortsätter på temat barnflipper med låg produktion. 1996 släppte nämligen Williams ett biljettspel med namnet Ticket-Tac-Toe. Det är byggt i ett Safecracker-kabinett och använder WPC-95 systemet. I spelet finns en Jackpot-animation som är ett stort ihopplock av en massa klassiska flipperanimationer. För den som vill testa spelet finns det till VP. Det är inte helt lätt att få tag på tydliga bilder på spelet, men jag har haft ett antal på hårddisken. Minns faktiskt inte var de kommer ifrån, men här är de i alla fall: Hela maskinenKabinettsidaBackboxSpelplanKabinettsidaTransliteEDIT: stavfel...
529
« skrivet: december 09, 2005, 08:58:04 »
Det var då värst vad saker börjar strula nu... Kickbacken har varit konstig vid något tillfälle för mig, men den hoppade igång och har funkat felfritt sedan dess. Har du kollat så det inte bara är så att ståltråden från switchen inte är tillräckligt uppböjd? Min teori skulle i alla fall vara att det är kulan som inte hinner aktivera switchen när den åker förbi.
530
« skrivet: december 08, 2005, 17:14:54 »
Stort tack för dessa svar. Verkar ju lovande att Plastic Padding ger rätt färg också. Ska bums sätta igång och fixa med den där gropen. Sedan antar jag att det är mylar som gäller här i fortsättningen?
Det där med rampen låter ju som en bra lösning, jag ska ta mig en titt på det. Tanken har slagit mig också att den plåten skulle kunna vara problemet. Dock har jag ingen utrustning för att popnita, vilket kanske är ett problem i sammanhanget.
531
« skrivet: december 08, 2005, 17:05:02 »
Lucka 8: Dagens lucka är lite av en fortsättning på lucka 1. Några år senare fick nämligen Entex, som gjorde "Raise the Devil Pinball", den briljanta idén att licensiera temat "Black Knight". Resultatet finns att beskåda här: Black Knight
532
« skrivet: december 07, 2005, 23:19:01 »
Efter att ikväll ha spelat lite mer ordentligt kan jag konstatera tre saker:
1. Problemet med magneten var det callebe beskrev. Det gick nämligen att lösa tillfälligt med en påtejpad styv plastbit. Nu gäller det att spackla upp det där på riktigt. Kan någon tipsa om hur man går till väga och vad man ska använda för spackel? Måste man strippa hela spelplanen för att göra detta? Jag antar att många gett sig på att spackla eftersom detta verkar vara skada 1A på TS.
2. Höger ramp är extremt svår att ta (läs: så gott som omöjlig). Efter tre dagars nötande har den kanske tagits totalt fem gånger. Endast en gång har det varit möjligt att ta den när divertorn är åt vänster. Flipprarna är snart i behov av ombygge, men kan detta verkligen vara det enda som påverkar? Går det att justera rampens lutning eller placering på något sätt?
3. Shadow är ett riktigt kul spel! :-)
EDIT: Divertorn åt vänster menar jag, alltså så att kulan åker åt vänster.
533
« skrivet: december 07, 2005, 15:57:09 »
Läste callebes inlägg igen och tror jag greppade teorin om magneten bättre nu. Det är ganska ordentligt slitet där så det skulle kunna vara problemet. Helt uppenbart blev allt värre när lutningen minskades (kulan stannar kvar helt), så nu blir det till att spackla upp skadan.
534
« skrivet: december 07, 2005, 15:53:33 »
Lucka 7: Det finns många udda flipperspel, ett som ofta kommer på tal när ämnet diskuteras är Punchy the Clown. Spelet tillverkades i 103 exemplar av Alvin G 1993. Till deras försvar måste man kanske ändå nämna att det är ett spel som riktar sig till barn. Pinballreview har med spelet bland sina recensioner och superlativen haglar. Spelet får 11 poäng av 10 möjliga. Dessutom presenteras en tidigare aldrig känd prototyp på en PB2K-variant av spelet. Pinball review (längst ner på sidan) Jag har klarat en vecka! :-)
535
« skrivet: december 07, 2005, 08:20:52 »
Tack för svaren! Verkar som jag kan vara lugn för BF i alla fall, även om det som sagt ser lite konstigt ut.
När det gäller magneten verkar det inte kunna vara så att den tappar kulan. I magnettestet märker man tydligt att den inte ens försöker fånga upp den efter att den släppts (syns ju på displayen, den passerar opton fint, men magneten ger sjutton i det). Det är som om den skulle släppa kulan för att väggen är uppe, men det är den inte och det kan den inte tro, för då skulle det också stå i testet (testade nämligen så också).
536
« skrivet: december 06, 2005, 21:45:33 »
Eftersom jag antagligen kommer ha lite problem med att förstå hur det här spelet funkar är det väl lika bra att jag drar igång en egen tråd om det. Eftersom det finns rätt många som har TS hemma hoppas jag att någon kan hjälpa till.
Min första undran gäller Battlefield. Hur ska den sitta egentligen? Jag får inte plattan längst bak att ligga i linje med plattan som den sitter fast i (med gångjärnet). Ska den göra det? Kollade aldrig hur det såg ut innan jag lossade på den första gången. Dock verkar det inte helt rätt som det är nu, för poppern som kastar upp kulan ligger liksom inte mitt för sin plats. Det här borde ju ha ganska stor betydelse, eftersom det påverkar lutningen på hela Battlefield.
Det andra är om magneten. Trodde jag hade fixat den men det har jag visst inte. Ibland får den för sig att bara släppa kulan istället för att kasta in den i locken. Har använt testfunktionen för magneten och den beter sig likadant där ibland strular det och ibland funkar det perfekt. Inget strul med några switchar. Vad kan det vara.
537
« skrivet: december 06, 2005, 17:17:52 »
Lucka 6: Det finns många datorflipper som har konstigt upplägg och dålig bollfysik. Men bara ett tar priset med råge i alla kategorier: sjuk fysik, vansinnigt spelupplägg och enformiga "regler". Det är så knäppt att det blir kul! Crazy Pinball
538
« skrivet: december 06, 2005, 17:12:41 »
Låter som de svarta gummina får sitta kvar då. Det är ju ett spel som är svårt nog som det är. I och för sig skulle jag ju kunna testa med de röda gummin jag har (till Taxi) för att se hur det känns.
539
« skrivet: december 06, 2005, 10:06:41 »
Nu är det fixat! Läste lite på Clay´s och såg att det kunde bero på en felvänd diod. Tittade efter och dioden var visserligen rättvänd, men däremot var targeten felaktigt ditlödd, så resultatet blev detsamma. Nu funkar allt som det ska! Jag är riktigt nöjd! :-)
540
« skrivet: december 05, 2005, 22:09:01 »
Mitt nyinköpta TS har två små switchproblem. Det första är att det lockar kulor "på egen hand", och det andra att lockmagneten tappar kulor när den ska utföra den där snygga effekten. Nu har jag hittat roten till problemet, och jag tror att det är samma sak som orsakar båda problemen.
Det är nämligen så att en target aktiverar två switchar till, förutom targeten själv. Den ena är opton vid magneten och den andra är en av optona i det vanliga bolltråget. Alla dessa tre ligger på samma vit-orangea tråd enligt manualen.
Det känns nu som att jag i princip har löst saken, men faktum är att jag inte kan förstå hur det här kommer sig. Hur kan en target sluta en optoswitch? Någon som har en idé om vad problemet kan vara? Om det har någon betydelse är targeten i fråga utbytt vid något tillfälle (har fel färg).
Sidor: 1 ... 34 35 36 37 38 ... 101
|