Denna sektion låter dig visa alla inlägg som denna medlem har skrivit. Observera att du bara kan se inlägg i områden som du har tillgång till.
Meddelanden - nibre
Sidor: 1 ... 3 4 5 6 7 ... 9
61
« skrivet: november 04, 2016, 00:39:45 »
Sommaren 2015 var jag på The Creek and the Cave (10-93 Jackson Avenue på Long Island) och Jackbar (143 Havemeyer Street i Williamsburg). Förutom att båda då hade WOZ så var det även trevliga ställen. Rekommenderas!
62
« skrivet: november 02, 2016, 19:27:24 »
Jag söker ett Classic-spel med digital display (Solid State) och klassiskt ljud.
Helst en av följande titlar i bra skick:
1. Eight Ball 2. Strikes and Spares 3. Night Rider (Solid State-versionen) 4. Stingray 5. Lucky Seven (Solid State-versionen)
Skicka vad du har och begärt pris till: nibre@hotmail.com
63
« skrivet: oktober 13, 2016, 23:51:32 »
Jordning visade att spolen fungerade. Som ett sista, desperat försök tryckte jag till kontakter i bakboxen samt ersatte en förlorad skruv som höll fast nederdelen av "Power driver board" (det såg ut som ett "jordningsställe" eftersom ett metallskikt var frilagt på kretskortet just vid skruven).
Nu fungerar allt som det ska! Vet inte vad som gjorde susen men ångesten har släppt nu. Att ha ett trasigt flipperspel är inte bra för nattsömnen...
Tack för alla råd!
64
« skrivet: oktober 10, 2016, 12:14:10 »
Jag har nu justerat switchen (nr 44) så att den ger utslag när jag gör "trap door test" (17 i test-menyn). Luckan öppnas och... kulan skjuts INTE ut.
Om jag nu ska testa spolen, kan det göras som jag föreslog tidigare, dvs jorda den ena anslutningen (med endast en kabel) när myntluckan är stängd? Känner mig osäker på hur jordningen vid transistorn går till.
65
« skrivet: oktober 09, 2016, 22:29:23 »
Jag har nu testat switch nr 44 ("popper" enligt manualen).
När jag befinner mig i testmenyn (just för nr 44) och rör switch-armen med en plastpenna så ges ett utslag att switchen fungerar.
När jag är kvar i samma läge i testmenyn, fäller ned spelplanen och släpper en kula i trunken så rullar den till trap door-läget men switchen ger INTE utslag. Dvs switchen fungerar men trycks inte ned tillräckligt av kulan.
Hur ska detta fixas? Ska jag:
a) skruva loss switchen och försiktigt bända dess arm uppåt lite?
eller
b) skaffa en ny/starkare fjäder så att spolen har ett lägre utgångsläge?
eller
c) göra något annat?
66
« skrivet: oktober 09, 2016, 19:50:25 »
Tack för råden!
Jag har gjort några "ofarliga" tester på spolen "subway popper": 1) mätt resistans med maskinen avstängd och jämfört med andra fungerande spolar (samma värde på alla, drygt 10 ohm) 2) Mätt spänning med maskinen på (och luckan öppen) och jämfört med andra spolar (samma spänning på alla)
Att jorda manuellt har jag inte vågat än. Trots googlingar hittar jag ingen tydlig beskrivning. Gissar att man gör så här: 1. Spelet påslaget och spelplanen uppfälld (för att komma åt) 2. Luckan stängd (eller knappen intryckt) för att inte högspänningen till spolarna ska vara avstängd 3. Kabel med krokodilklämma sätts fast på jordat område (t.ex. metallådan som omger inkommande ström) 4. Denna kabel förs till spolens ena kontakt (den med endast en fastlödd kabel på) - gissat att det endast ska vara en tidsmässigt kort kontakt här (korrekt?). 5. Nu bör spolen slå till!
Har jag fattat detta rätt?
Jag ska nu även testa switchen enligt förslag. Är det nr 44 som avses (kallas "popper" i manualen)?
67
« skrivet: oktober 07, 2016, 00:45:15 »
Behöver hjälp med följande TOM-problem:
Kulan åker in i trunken och rullar över till "the trap door" Luckan öppnas Inget händer Luckan stängs Luckan öppnas igen Inget händer Luckan stängs igen osv...
Jag tror att det är något fel med solenoid nr 4 (Subway Popper) men vet inte hur jag ska kunna testa den. I testmenyn saknas nämligen nr 4.
Solenoid nr 3 (Trap door up) fungerar uppenbarligen så det kan inte vara säkringen F105 (har även kollat den).
Råd om hur jag ska lösa problemet mottages tacksamt!
68
« skrivet: oktober 04, 2016, 11:22:39 »
Har skickat PM
69
« skrivet: juni 19, 2016, 13:20:40 »
Eftersom ingen annan vill/orkar/kan svara så besvarar jag en av frågorna själv (källa: "Action Pinball"):
Only differences between L-1 and L-2 sound are just some volume adjustments to some of the sound effects, so no considerable differences will be apparent.
70
« skrivet: juni 16, 2016, 12:50:17 »
Är det värt att uppdatera Game-ROM 9.2 till 9.4 eller 9.4H? När jag läser andra forum så känns det inte alltid så positivt.
Och hur är det med sound-ROM? Vilka fördelar är det med L-2 istället för L-1 (U14, U15, U18)?
71
« skrivet: juni 02, 2016, 11:30:02 »
Twilight Zone köpes.
Mejla: nibre@hotmail.com
72
« skrivet: maj 14, 2016, 22:46:53 »
Kan det vara följande person/företag?
Jim Francesangeli (Echo Lake Pinball) jvbuzzard@earthlink.net
Han tillverkade en omgång kretskort för ett tag sen (på beställning). Jag tror att han behöver få ihop ca 15 beställningar för att det ska vara värt besväret.
Jag har själv ett Star Trip (Game Plan) som jag ska försöka laga. Om det inte lyckas så kommer jag kolla om det går att komma med i en ny beställningsomgång.
73
« skrivet: april 23, 2016, 23:38:49 »
"Theatre of Magic Opto-Interrupter" behövs! Mejla om du har en att sälja: nibre@hotmail.com
74
« skrivet: april 14, 2016, 12:29:34 »
75
« skrivet: februari 07, 2016, 00:47:34 »
Ok, men det kan vara ett bra sätt att lära sig regler och strategier istället för att "bara" läsa texter och se instruktionsvideos...
Sidor: 1 ... 3 4 5 6 7 ... 9
|