Denna sektion låter dig visa alla inlägg som denna medlem har skrivit. Observera att du bara kan se inlägg i områden som du har tillgång till.
Meddelanden - Grandelius
Sidor: 1 ... 46 47 48 49 50 ... 101
706
« skrivet: april 21, 2005, 14:40:07 »
Que? Vilka spel menar du då? Jag menar spel som Gilligans Island, Dr Dude, Radical, Party Zone mfl. Att de "påminner rätt mycket" var vid närmare eftertanke kanske en överdrift (eftersom jag tycker de är så fula förvanska de alltid i mitt medvetande), men det jag menar är kanten på backboxen, som ju har lite mer arkadspelsstuk. Exempel. En annan anledning att vara skeptisk till den där utformningen är ju möjligheten till widebodyspel. om de nu skulle vilja bygga ett sådant måste de bredda även backboxen. Fast så var det ju på Pinball2000 också.
707
« skrivet: april 21, 2005, 13:12:17 »
Tycker det här ser riktigt misstänkt ut. Bally-logon på den vänstra bilden ser väldigt inklistrad ut. Detsamma gäller DMDn på mittenbilden. Det skulle mycket väl kunna vara ett fotomontage av lite bilder på ett Pinball2000 och ett vanligt WPC-spel. Själva artworken ser ju också ut som om den skulle kunna vara ihopplockad av lite bilder från nätet.
Framförallt hoppas jag på att det är ett fotomontage, för det här var ju inte så snyggt. Påminner rätt mycket om hur Bally-spelen såg ut i börja av 90-talet, och den stilen gillar jag inte.
708
« skrivet: april 20, 2005, 18:58:41 »
Kan vara en idé! Jag har ofta tänkt på vilka likheter det finns mellan flipper och pingis. Den rent mentala biten i alla fall. Och det faller ju kineser på läppen... :-)
709
« skrivet: april 18, 2005, 18:04:55 »
Jag tog en dust med PC:n och testade bland annat det där med kompatbilitetsläge Win95. Det gjorde att datorn inte fattade att skivan var i, så det vägrade starta helt. Kanske funkar denna lösning tillsammans med en no-cd crack? Haken blir väl då att man måste ha allt liggande på hårddisken. Annars verkar det väl vettigast att slänga in ett till system på datorn.
Jesper: Det är säkert sant, finns nog de som har användning för det. Men jag har alltid sett VPC som en konsumentprodukt, eftersom det ursprungligen är en PC-emulator för Mac, vilket ändå har betydligt större användningsområden.
710
« skrivet: april 17, 2005, 14:57:39 »
Bara fem? Är detta ett tecken på att många beställer från Norge, för nog borde det bli några fler än så?
711
« skrivet: april 16, 2005, 00:27:36 »
Det här börjar ju låta riktigt lovande. Det temat passar ju betydligt bättre för Ritchie-flow än för Lawlor-flum :-)
Dessutom verkar ju F1 roligare än Nascar om det nu blir så. Men verkar det inte som en konstig lösning? Innebär inte det att de måste ha två licenser för ett spel? Dessutom är ju Nascar och F1 rätt olika. Låter som det är rätt mycket som måste vara olika på de olika versionerna.
Bilar gör sig alltid bra på flipper, och jag tror att det är ett tema som är lättare än vanligt att lyckas med. Så jag är (som vanligt) positiv!
Hur ser det förresten ut med Sopranos? När är det tänkt att dyka upp i Sverige?
712
« skrivet: april 16, 2005, 00:16:07 »
Minsann? Finns Virtual PC för PC nu alltså? Knasig produkt! En PC-emulator för PC. Låter ju rätt skojigt!
Då kan jag lika gärna köra Pro Pinball för Mac. Den måste köras i Classic-läge, men det blir ju ungefär samma sak som att köra VPC på en PC. Bara det att det inte är något man måste betala för... :-P
713
« skrivet: april 15, 2005, 17:38:37 »
Jag har kört alla Pro Pinball-spel på en gammal PC med XP. The Web och Timeshock funkar utan problem, men de två sista spelen lider av "sticky flippers". Fast betydligt värre än på något riktigt spel. Flipprarna fastnar uppe ungefär varannan gång. Vad gör den där patchen? Tror du den kan fixa detta också?
714
« skrivet: april 14, 2005, 20:51:07 »
Nu har fortsättningen av serien kommit. Självaste Nord Man har gett sig i leken! Hur ska det här sluta? :-D
715
« skrivet: april 14, 2005, 15:50:16 »
Johan Gabrielsson: Lite offtopic, men det var väl du som går Beckmans och ska bygga ett eget flipper? Betyder detta att man kommer få spela det på examensutställningen? Det här kan ju bli riktigt kul! :-)
716
« skrivet: april 10, 2005, 19:15:43 »
Har länge tyckt att den layouten är lite för vanlig. Inte för att den är dålig, men det är ju roligare att variera sig. För min del kan nästa spel med den layouten få vänta många år (när flipperspelen förhoppningsvis har utvecklats och på andra sätt skiljer sig radikalt från dagens...). Men det känns lite som att det är vanligt RGP-gnäll också. Så hemskt slätstruket är det ju ändå inte. Serien var ju lite kul: Come Cloneboy! test my latest creation... "Rollover lanes that you can't see!" Players will be helpless to get bonus X during my reign! HAHAHA! Snackar vi nördigheter nu eller? :-D :-D
717
« skrivet: april 08, 2005, 14:45:37 »
Det finns en hel del små "obetydliga" buggar som jag skulle vilja få fixade. Sådana där någon lampa inte tänds som den ska. Oftast har det ingen betydelse för spelets helhet, men jag kan ändå störa ihjäl mig på sådant. Till exempel har jag för mig att JY:s ballsave-lampa inte tänds från början i sista versionen (är dock inte riktigt säker på det här). Själva funktionen finns där, och under multiboll och vid ballsave senare i spelet funkar den, men inte i början. Så finns det en bugg på Congo som är lite störig. Om man har extrabollen tänd samtidigt som man spelar Amy-modet, och tar extrabollen får man extrabollen men inte Amy. Istället ligger kulan kvar tills modet tickat ut, och man förlorar då alltså femton rättmätiga diamanter. Så finns det två till (saxat från rulesheetet): Another bug is that one of the MAP awards (in the second route) on the dot matrix display is Multiball yet the MAP saucer awards Jungle Jackpot instead. Also, occasionally the ball save will continuously stay lit for approximately half a minute while the ball is in play even though the setting may be at 5 seconds.
I övrigt har jag rätt dålig koll på buggar, men jag höjer en röst för de små detaljerna.
718
« skrivet: april 07, 2005, 19:03:03 »
Vill bara tipsa om att välja plast med omsorg. Det finns antagligen ett skäl till att plastbiten saknas, och det är antagligen att den gått sönder. Därför är det bra att använda ett annat material än original, ett som är segare och inte går sönder lika lätt. Vet inte riktigt vad som används som original, men jag använde Lexan när jag skulle reproducera plaster. Plexi spricker väldigt lätt.
719
« skrivet: april 07, 2005, 00:21:05 »
Precis! Jag brukar hävda att flipper till största delen är ett psykologiskt spel. Tänker man att det ska gå åt skogen så gör det det, men är man övertygad om att man kommer klara det så kan det gå hur bra som helst. Så funkar det för mig i alla fall. För mig brukar det dock vara ungefär tvärt om. När jag väl fått extrabollen blir jag lugn och slutar oroa mig för att rinna, vilket verkligen gör susen (varför min strategi brukar vara att försöka se till att alltid få en extraboll på första kulan). Detsamma gäller multibollen, för då gör det ju inget om en rinner, kulan är ändå i spel. Om jag spelar lite halvbra och närmar mig list-poängen händer det ofta att jag rinner precis någon miljon för tidigt, just för att jag börjar oroa mig för att rinna. Är jag istället fokuserad på själva spelet och vad jag vill uppnå går det mycket bättre.
Mitt tips blir att försöka hitta vägar att lura dig själv att spela bättre, men framförallt tror jag att man kan träna sina nerver genom att tävla, antingen mot sig själv eller andra. Så småningom blir du coolare och då kommer det också gå bättre.
720
« skrivet: april 06, 2005, 18:42:14 »
Stort tack! Tänk att du gått och haft precis samma problem! Det här kan nog bli en värdefull tråd i framtiden, för det är ju viktigt information. Det jag tyckte verkade finnas på många spel är konstruktionen med att en ramp fästs i toppen på en slingshot. Men å andra sidan kanske det inte sitter någon "mutter" på de posterna posterna, eftersom det ofta är wire-ramper som har en mutter direkt ovanpå.
Blir väl till att beställa från Norge ändå kanske. Får kolla vidare lite inom landet först bara.
Sidor: 1 ... 46 47 48 49 50 ... 101
|