Denna sektion låter dig visa alla inlägg som denna medlem har skrivit. Observera att du bara kan se inlägg i områden som du har tillgång till.
Meddelanden - CKR
Sidor: 1 ... 47 48 49 50 51 ... 68
721
« skrivet: mars 07, 2013, 23:41:54 »
722
« skrivet: mars 02, 2013, 01:30:24 »
Vaket där INKen
723
« skrivet: mars 02, 2013, 01:29:20 »
Läste lite noggrannare nu. Fungerar det tillfredsställande efter det att du demonterat och monterat kontakter, så kanske lite kontaktspray på kontakterna kan vara lösningen.
För att du skall få en känsla av vilka kontakter som styr vilka switchar, skulle jag rekommendera att du köper dig en WPC Schematic manual. Den brukar finnas på Ebay.de eller lägg in en köpes-annons här. Den finns att ladda ner som pdf, men det brukar vara rätt svårt att läsa de tunna strecken och de små texterna på dessa pdf-versioner. Men vill du snåla kan du googla på "WPC Schematic manual pdf" så får du en del träffar.
724
« skrivet: mars 02, 2013, 01:16:04 »
Du behöver nog lossa J206, J207, J208, J209 och J212. Den breda J205 längst ned till vänster borde du kunna låta sitta i, den är till de dedikerade switcharna.
725
« skrivet: mars 01, 2013, 00:50:44 »
För att börja med att reda ut problemet med felkoden "Slam tilt stuck closed", kan du demontera alla kontakter i underkant på CPU-kortet. Starta spelet igen. Kör en "test report" genom att trycka enter vid uppstart. Har du fortfarande felmeddelandet "Slam tilt stuck closed", så ligger felet på CPU-kortet, inte på spelplanen, och troligen är det krets U20, eller möjligen någon av U18-U19 som är trasig. Ifall du noterar ner vilka switchar det är problem med, kan man antagligen lista ut vilken krets det är som spökar. U20 är med och påverkar alla kolumner i switchmatrisen, medan U18 påverkar switchrad 1-4 och U19 rad 5-8.
726
« skrivet: februari 24, 2013, 14:57:17 »
gabriel: Nej, du skrev rätt. Det var jag som läste lite för snabbt. Du borde ha samma spänning på båda sidor av säkringen. Jag får -32 VDC om jag sätter svart mätspets på säkring och röd på jordfläta i mitt Shadow. Ifall jag däremot byter håll på mätspetsarna får jag inget mätvärde på någon av sidorna.
727
« skrivet: februari 24, 2013, 10:06:16 »
Stäng av spelet när du mäter säkringarna, och sedan skall du "ringa" säkringarna inte mäta volt över dem. För att vara hyfsat säker på resultatet bör du också ta ur säkringen ur säkringshållarens ena sida.
Angående switchen så är de inte omöjligt att det strular. Spills det ut öl eller dricka på glaset, så rinner det ner på insidan myntluckan. Detta kan du däremot kolla med spelet på. Starta ett spel. Ta bara en kabel och kortslut över switchen, tryck sen på en flipperknapp för att se ifall 50V är med.
728
« skrivet: februari 23, 2013, 23:38:17 »
Hej och välkommen,
Det är betydligt fler säkringar än 5 i ett Shadow. Har du inte manualen, kan du hitta den på ipdb.org. På sidan 1-52 har du säkringarna. Ifall ingenting av 50 VDC är med, är det troligen säkringen med benämning F112 som har brunnit. Sitter näst högst upp, uppe till höger på power-kortet (Största kretskortet i backboxen.) Brinner den direkt igen är det troligen en kortsluten likriktarbrygga som måste bytas. Den heter BR3 och sitter också på Power-kortet
729
« skrivet: februari 23, 2013, 22:17:45 »
Tillför inget på spelupplevelsen, men desto mer på andrahandsvärdet.
730
« skrivet: februari 23, 2013, 19:34:59 »
Saxat från Sterns hemsida:
AC/DC Limited Editions: Back In Black & Let There Be Rock --Additional Features: Unique Mirrored Backglass for each LE model "Shake And Quake" Shaker Motor 12” Subwoofer for Enhanced Sound Performance Designer Autograph Under Playfield Hard Coat Numbered Plaque (Back In Black:1-300 ; Let There Be Rock: 1-200) Authenticating Stern Pinball Inc., Official Product Hologram Signed Certificate Of Authenticity Laser Cut, Glossy Powdercoat Side Armor With Backing Plates Matching Laser Cut Backbox Hinges Matching Legs and Front Molding Red Transparent Lower Arch Unique Silk Screened Cabinet Decal Artwork
Shaker, 12" Subwofer, autograf och plakett skulle jag kalla mer än dekaltrimning.
731
« skrivet: februari 21, 2013, 00:07:27 »
OK, då är det kanske TIP107:an som spökar. Lyser bumprarna? (De ligger i samma kolumn.)
TIP107-test: - Stäng av spelet. - Ställ multimetern i diod-läge. - Håll röda mätspetsen metallörat (eller mittbenet) på transistorn. - Håll den svarta mätspetsen mot vardera av ytterbenen. 0.4-0.6 V skall avläsas. - Håll sedan den svarta mätspetsen mot mittbenet på transistorn, och den röda på metallörat, och du skall få signal (0). Skulle några andra värden visas så är transistorn trasig och måste bytas.
732
« skrivet: februari 20, 2013, 01:59:21 »
1. Kontrollera att inga kablar släppt i lödningen mellan de aktuella lamporna. 2. Kolla också så att ingen lamp-diod släppt från lödningarna. 3. Kontrollmät lampdioderna (1N4004) på de aktuella lamporna. - Stäng av spelet. - Ställ multimetern på diod-test. - Håll svarta mätspetsen på sidan med bandet, och den röda på andra sidan. 0.4 - 0.6 V skall avläsas. - Byt håll och du skall inte få något mätvärde. Vid andra mätvärden än enligt ovan skall dioden bytas. (Glödlamporna behöver inte demonteras, eller man behöver inte löda loss ena benet på dioden för att mäta lampdioderna.) Mät även dioder lödda på kretskort, då lampan är av typen 555, enligt detta, men lossa lampan och kontakten innan du mäter i dessa.
733
« skrivet: februari 20, 2013, 00:59:22 »
Switch 24 "Always closed" är ingen "riktig" switch, utan CPU:n bevakar att denna alltid är stängd, och skulle så inte vara fallet, antar mjukvaran att det inte finns någon 12 VDC till switchmatrisen.
734
« skrivet: februari 20, 2013, 00:51:14 »
Ifall F114 bränner, är det vanligaste problemet är att BR1 är kortsluten och måste bytas. Näst vanligaste problemet är att kondingarna C6 och C7 är kortslutna och behöver bytas.
735
« skrivet: februari 20, 2013, 00:39:55 »
Ligger switcharna i samma kolumn är bekymret oftast krets U20 på CPU-kortet, och i vissa fall även U23 (U14 på de tidigare WPC). Det kan också vara en ledare som är kortsluten till jord i aktuell kolumn.
Sidor: 1 ... 47 48 49 50 51 ... 68
|