Frispel

sedan 2001

Visa inlägg

Denna sektion låter dig visa alla inlägg som denna medlem har skrivit. Observera att du bara kan se inlägg i områden som du har tillgång till.


Meddelanden - rockywuff

Sidor: 1 ... 4 5 6 7 8 ... 12
76
Flippersnack / Wheel of Fortune
« skrivet: november 21, 2007, 15:57:56 »
För övrigt så gillar jag ljudet på bumprarna.

77
Flippersnack / Wheel of Fortune
« skrivet: november 21, 2007, 15:48:43 »
Tja, det är ju så det låter i WoF.. Game show, game show!

78
Flippersnack / Flipper på Gröna Lund
« skrivet: november 19, 2007, 14:33:28 »
Ärligt talat så är det ingen större förlust med tanke på vilket skick de flesta spelen där var i.

Om målet är att få fler intresserade och positivt inställda till flipper så är det sista vi vill att ha spel i dåligt skick utställda, då är det faktiskt bättre att det inte är några spel där alls.

79
Hårdvara / ES - displayproblem
« skrivet: november 18, 2007, 08:20:08 »
Citera
som vanligt är det de enklaste felet
-snip-
la ju bara 4 timmar på felsökning,

En gång för många år sen när jag jobbade med programutveckling konstaterade jag "Hur svårt ett fel är att lösa är alltid omvänt proportionellt mot tiden det tar att hitta felet."

Här har vi ett lysande exempel på det.

80
Flippersnack / AFM eller RFM
« skrivet: november 18, 2007, 08:15:15 »
AFM, lätt.

RFM är skoj och jag skulle gärna köpa ett, men det är inte alls i samma klass som sin föregångare.

Finns väl en anledning till att man får hosta upp drygt dubbelt så mycket för ett AFM som för RFM, om man ö.h.t hittar ett AFM till salu.. :-)

81
Tävlingar / Tack för ett trevligt SM!
« skrivet: november 14, 2007, 10:46:59 »
Tyckte det var en mycket väl planerad och genomförd tävling. Stort tack till arrangörerna och alla andra som hjälpte till.

82
Flippersnack / Ny teknik inför nästa Flipper-SM ??
« skrivet: november 12, 2007, 18:44:30 »
Det var mycket poäng i bumprarna.. Det brukar det inte vara när jag spelar. :)

83
Hårdvara / Låg nätspänning
« skrivet: november 10, 2007, 03:44:57 »
Har du konstant låg spänning så ska du felanmäla till elbolaget, så får de fixa.

Har du bara kortvariga spänningsfall som får spelet att reseta (kan få annan elektronik du har att bete sig skumt också) så kan du skaffa en enkel UPS som skyddar mot spänningsfall, t.ex. powerware 3-serien.

Fast i första hand ska du gnälla på elbolaget. :)

84
Tävlingar / SM 2007 när var hur?
« skrivet: november 09, 2007, 12:01:45 »
Det blir svårt att ta Mania-jackpoten bara.. :)

85
Tävlingar / SM 2007 - funkis!
« skrivet: november 08, 2007, 15:40:42 »
Ericsson blockerar också Skolproxy. Fast inte Flipper-SM. :)

86
Tävlingar / SM 2007 när var hur?
« skrivet: november 08, 2007, 15:32:42 »
Våga köra TZ med bara powerballs. :)

87
Hårdvara / RS Eddysensor
« skrivet: november 07, 2007, 14:30:13 »
Jag måste pilla på dozerbladets eddysensor stup i kvarten på mitt RS. Efter en 10-15 spel har den ändrat sig så att den antingen reggar dåligt eller för mycket, den driver alltså både upp och ner i känslighet. Funderar på om vibrationer får trimpoten att vrida sig, men den känns inte lös när jag skruvar på den..

Vad annat finns det som får eddysensorn att tappa justeringen och vad kan man göra åt det?

Pinbits har uppgraderingskit med självjusterande sensor, någon som provat det?

88
Köpes / Köpes: WMS Front Molding Assembly Widebody
« skrivet: november 06, 2007, 17:43:47 »
Hoppas du beställde in flera, behöver också en. :)

89
Flippersnack / Pinball 101
« skrivet: november 06, 2007, 15:51:48 »
Medvetna bang backs och death saves brukar räknas som fusk och få dig diskad i tävlingar. Har kulan hamnat bakom flipprarna räknas den som förlorad.

Vet inte vad domarna skulle säga om en kula som studsar upp av sig själv dock.. Har råkat ut för hårda kulor som studsat mot metallen och upp igen, och likaså kulor som kommit i hög fart ner i höger outlane, gjort ett halvt varv och kommit upp så pass långt i vänster outlane att de triggat kickback-switchen på t.ex. PM.

Tipsen om att utnyttja rampdelarna på TS var intressanta.

90
Hårdvara / future pinball någon....
« skrivet: november 05, 2007, 11:46:02 »
Dessutom tycker jag att både Future Pinball och Vpinball är enormt krångliga att konstruera spel i.. Fast å andra sidan har jag "riktiga" CAD- och modelleringsprogram som referenspunkt, så jag är kanske orättvis när jag jämför med dem. :)

Sidor: 1 ... 4 5 6 7 8 ... 12