Denna sektion låter dig visa alla inlägg som denna medlem har skrivit. Observera att du bara kan se inlägg i områden som du har tillgång till.
Meddelanden - Zzimba
Sidor: 1 ... 4 5 6 7 8 ... 13
76
« skrivet: maj 01, 2008, 01:26:46 »
OK.... Tack för alla klokheter i ämnet.... Om man nu vill göra en modifiering till att spelet skall ha möjlighet till att köra buy in... Vad rekommenderar ni då... (och... ja...jag vet att det inte är standard och ses som ett övergrepp för en entusiast... *ler*) Skall man sätta in en "Buy in " -knapp och i såfall hur kan man koppla in den?
77
« skrivet: april 17, 2008, 03:52:34 »
Well....
Nu var det väl inte riktigt min mening att skapa en debatt om huruvida en människa är si eller så eller vad man skulle vilja göra med vederbörande. Det var menat som ett inlägg från hjärtat och ett deltagande i en obegripligt stor sorg som en familj nu genomlider. Har själv en dotter i samma ålder, så empatin är stor...
78
« skrivet: april 16, 2008, 20:48:18 »
Var bara försiktig, startgas har en tendens att angripa / smälta vissa plastsorter i större utsträckning än T-Röd
79
« skrivet: april 16, 2008, 20:45:52 »
Hej alla !! Har ett mystiskt fel på Addams... Swamp fungerar utmärkt ända till "Lock" funktionen aktiveras. Då slutar den att göra kick out från Swamp OM kulan går i "Vault" (kulan stannar inte på vägen ner till Swamp, alla switcharna i Swamp fungerar och även dioderna).
Om kulan däremot går in via swamp direkt, eller via "The thing" kastas den upp som den skall. Enda skillnaden som jag förstår är switchen i bollbanan efter the vault. Den fungerar och dioden är hel. Detta repeteras vid 2:a kulan som lockas via Vault, kulan kastas upp om den kommer från "The Thing eller in direkt i "Swamp", dock inte om den kommer från the Vault. Däremot när 3:e kulan lockas via vault startar multibollen och kastar ut kulorna från Swamp som den bör göra.
Det här känns som logiskt riktigt om spelet inte visade "Watch for Swamp Kickout" på displayen när man "Lockar" via Vault och serverade en ny kula till plungern utan att först göra "Ball Search"
Någon som har några bra idéer angående vad detta kan vara???
80
« skrivet: april 15, 2008, 00:07:10 »
Vill bara uppmärksamma den stackars Engla och sända en tanke till hennes familj.
Tänder liksom de flesta ikväll ett ljus till minnet av Engla, barnen i Arboga och alla andra som ryckts bort i alldeles för tidig ålder !
81
« skrivet: april 15, 2008, 00:04:53 »
Var min första tanke också, men dioden visade sig vara hel. Styrs lampan på positiv eller negativ sida för att tändas?
82
« skrivet: april 11, 2008, 16:57:14 »
Hehehe... Nädå, lite ironi gör alltid gott.... Har mailat dig en fråga...
83
« skrivet: april 11, 2008, 15:27:10 »
Tack COCS föt länken. Som jag förstår är det 6.0 H som är den senaset enlirt nedanstående revisionslista? Vilket Ljud ROM och CPU ROM är de senaste?
6.0H Feb 15, 1995 Changes from Revision H-4: - Switched to new version numbering scheme.
H-4 May 24, 1994 Changes from Revision H-3: [RECOMMENDED] - More display stuff fixed.
H-3 May 6, 1993 Changes from Revision L-6: - Updated operating system for new slam tilt switch handling. - Re-added "Home" settings from Internal L-7.
L-6 Mar 18, 1993 Released only to a German distributor. Changes from Revision L-5: - Updated operating system to support a new printer type. - Non-working "buy-in" option added - Only two champions displayed instead of three as in L-5 - Change in default high score credit awards
L-5 Dec 9, 1992 Includes all changes up to Internal L-8, but had "Home" settings from Internal L-7 removed. At this point, the large score font was changed to be conditionally compiled only for Home ROM versions.
L-8Nov 8, 1992 (Internal testing only, not released.) Changes from Internal L-7: - Updated operating system for improved coin switch handling. - Cleaned up some more display stuff.
L-7 Oct 15, 1992 (Internal testing only, not released.) This version likely came into circulation during Pinball Expo '92, when it was handed out to a few people as a "Home" version. Changes from Internal L-6: - Added adjustment "GAMEOVER KICKOUT" - Added adjustment "FREEPLAY MESSAGE" - Added adjustment "SPOT GREED/BALL" - Added "SPOT T-H-I-N-G" for a different rule that was added for spotting THING letters. - Added "INSTALL HOME" preset.
L-6 Sep-Oct, 1992 (Internal testing only, not released.) Changes from Internal L-5: - Added soft firing of ball release on swamp release coils. - Added large score font. - Cleaned up some more display stuff.
L-5 Aug 3, 1992 (Internal testing only, not released.) Changes from Revision L-4: - Cleaned up some display effects. - Fixed a problem where "thing awards" could not be collected during Tour the Mansion if Quick Multiball was lit. - Jackpots are now awarded during multiball if the ball make it into the vault (Dirty Pool).
L-4 Apr 27, 1992hanges from Revision L-3: - Changed default German pricing.
L-3 Apr 8, 1992 Changes from Revision L-2: - Fixed some logic problems with tunnel hunt.
L-2 Mar 31, 1992 Changes from Revision L-1: - Enhanced logic for handling a broken "thing" hand. - Fixed some logic in "tour the mansion".
L-1 Jan 22, 1992 Initial release to production.
84
« skrivet: april 11, 2008, 15:13:02 »
Hittade följande på nätet angående TAF GOLD ROM, stämmer detta?
The added quotes are nice, particularly when Thing flips misses and Gomez says, "Missed! Slow down, Thing." I also enjoy Gomez's, "Not Bad," when the left ramp is made.
However, there are several downsides:
After every game the dot matrix display asks if I'd like to continue the game by buying and extra ball. Since I don't like this option and don't have an extra ball button I'd rather not have it displayed. Turning menu option A2-30 to "NO" solved this problem.
Several of the new quotes don't sound very much like Gomez.
While some of the quotes are nice, I really miss "Now you've done it!" to start multiball by shooting the vault. Now it says, "Not the Bermuda triangle!" which doesn't make much sense.
The random awards for starting mansion rooms seem like cheating. When I happen to get $25 million by accident it doesn't feel like I've earned it.
Many of the setup options in the Standard Adjustments menu are missing, particularly A3 #2-9 and several others. I assume this implies that other menu option are also missing, or perhaps these missing options have been replaced by others.
Finally, with the original software if I got tired of a particular game I could press the "start" button at any time and get an instant restart. I can't do that with the Gold software. It makes you play the remainder of the game.
85
« skrivet: april 11, 2008, 00:16:01 »
Hmm... varför inte en Bally Williams???
86
« skrivet: april 11, 2008, 00:02:45 »
Vilket är det senaste (ej Gold), Addams ROM? Var hittar (köper) man det och hur många kretsar behöver man byta. Har version L-5 i dag. Behöver man byta ljud ROM etc om man byter till högre game ROM?
87
« skrivet: april 10, 2008, 14:45:41 »
Är det någon som har ett bra tips på verktyg för att mäta lutningen direkt på spelplan?
88
« skrivet: april 09, 2008, 02:21:37 »
Hej! Tänkte kolla lite om någon har lite bra idéer om vad det kan vara som trasslar när bollarna ibland inte kommer upp från "The Swamp". Det är inte problem med att den lägger sig bakom utkastaren, den brukar oftast bli hittad efter "Ball search" alternativt får man en ny till plungern. Problemet uppträder i stort sett bara när man sparar bollar i "Lock"-läge. Alla switchar verkar vara OK.
89
« skrivet: april 08, 2008, 00:29:17 »
Någon som har en aning om vad det kan vara när en av 5 bumprar inte är släckt, utan står och lyser svagt?
90
« skrivet: april 08, 2008, 00:20:20 »
Tack! Är det någon som vet om det finns i svart???
Sidor: 1 ... 4 5 6 7 8 ... 13
|