Denna sektion låter dig visa alla inlägg som denna medlem har skrivit. Observera att du bara kan se inlägg i områden som du har tillgång till.
Meddelanden - bofh
76
« skrivet: januari 21, 2004, 14:33:07 »
Så vitt jag minns från XP, beskriver inte modellen någon alfa/beta osv. Tanken är väl till och med att man när som helst skall kunna ta projektet och driftsätta det med de funktioner som man hittills implementerat.
Men det beror så klart på omständigheterna. En webapplikation har ju även andra rättigheter än den som tittar på sidan vilket ofta betyder att man bör göra en säkerhetsevaluering innan programmet driftsätts. Jag har inte sett hur sådant hanteras i XP, men jag tror det är utanför XPs område (eller så skall sådant in i den automatiska testningen redan från början, men det känns inte rimligt).
Men det är väl bara du själv som avgör om du är klar eller inte, om du vill ha besökare eller inte. "beta" är ju upp till var och en att avgöra vad det betyder för dem. MySQL har någon käck definition som gäller för dem. En alfa version blir en beta version när inga allvarliga (de har någon definition på det också) inte har rapporterats in på en viss tid. Sedan blir den gamma efter att inga fel har rapporterats in under en viss tid efter det. I båda fallen skall heller inga större ändringar vara gjorda i koden.
77
« skrivet: januari 20, 2004, 18:27:39 »
När jag sökte på rätt sätt så fanns ju betydligt fler cocktail table spel att hitta... Då fanns även enbenta spel som t ex "Confucius Say".
78
« skrivet: januari 20, 2004, 18:19:26 »
Sökte på "Cocktail Table" flipper på ipdb och fann en Rotation VIII, den har ju inga ben, snarare små fötter den står på, nja. den finns i en arcad modell som är mer benaktig också, men då är de tre till antalet.
I flyern står det dessutom att det är en "handsome cabinet design" och det har jag inte sett i andra flyers, så detta måste ju vara mycket bättre... ;-)
Sen fanns "Monza" som helt saknar ben, men den fanns ju bara som prototyp enligt imdb.
79
« skrivet: januari 20, 2004, 09:52:31 »
Det är väl ett 512KB eprom som skall till, i så fall heter det 27C040 (512Kx8). Kostar 130:- + moms hos Labb Elektronik. Men den gamla kretsen kan ju annars återanvändas (om du kan vara utan spelet under tiden).
80
« skrivet: januari 19, 2004, 16:52:11 »
Kanske inget för Razors78, men för andra som vill köpa ett spel på kredit. Bland de smartaste lånen man kan skaffa är nog JAK bankens lån. De tar ingen ränta, men de tar ut en avgift (från ca 4% och nedåt beroende på amorteringstiden man önskar) för sina administrativa kostnader (inte avdragsgill ännu så vitt jag minns :-( ). Man betalar in 6% av lånet som "säkerhet" innan man får ut lånet, sen betalar man amorteringen*2 + avgiften varje månad. När låntiden är slut har man betalat tillbaka lånet plus att man har lika mycket pengar sparade hos JAK. Efter ytterligare ca ett halvår får man tillbaka insatsen. Om man har sparat hos dem innan (även det utan ränta) behöver man inte "tvångsspara" lika mycket. Så inte nog med att man får ett lite billigare lån, man blir dessutom tvungen att spara så att man inte behöver långa nästa gång... ;-)
81
« skrivet: januari 16, 2004, 19:58:27 »
Den här sidan kan nog vara käck om man vill göra det själv: TheKorn's Do-It-Yourself Guide to Pinball Speakers! Eftersom ljudet på de flesta flipper är i mono, så kan det ju vara käckt att återanvända en gammal, "halvtrasig" förstärkare till detta. Det lär behövas en ny förstärkare om en subwoofer skall användas. Det finns ju gott om plats i lådan att placera den och 230V kan man ju sno innan transformatorn. På de flesta WPC flipper är det rätt lätt att komma åt lågnivå signalen.
82
« skrivet: januari 16, 2004, 19:35:00 »
Om du skickar de gamla (eller nya) eprom till mig plus ett adresserat och frankerat svarsbrev bränner jag dem gratis. Se till att ha lämpligt antistatiskt "skum" att trycka ner epromens ben i eller IC plaströr att stoppa dem i, annars blir det svårt att få ordning på benen efter postgången. Skriv vilken version du vill ha på en lapp också så jag inte tar fel. Har du tillgång till en dymo klisterremse-skrivare (eller motsvarande), så skicka gärna med en liten remsa per eprom markerat med version och IC som jag kan sätta på "fönstren" så vet du vilket rom som är vilket.
Min adress är: Sebastian Andersson Hasselbackevägen 14 444 44 Stenungsund
Är det fler som vill ha prom brända ordnar jag det också, men då vill jag helst ha imagarna på en cd så jag inte behövar ladda ner dem och riskera att bränna fel versioner.
83
« skrivet: januari 10, 2004, 11:54:06 »
Jag läste, tyvärr, en interview med en idrottsläkare som studerat det hela och kommit fram till att "talang" inte spelar så stor roll i elitidrottssammanhang. Det handlar om att få ihop tillräckligt många träningstimmar och naturligtvis rätt träning under de timmarna.
Är man "talanglös" (som jag i de flesta idrotter/sporter) blir det tråkigt efter ett tag då man tycker att man inte utvecklas, man tar en pause, blir sämre med tiden, tränar igen och upplever på nytt lite framsteg. På det viset blir man aldrig riktigt bra. Spelare med "talang" har oftast bara bättre motivation och planerar sin träning bättre. Det är även en av orsakerna till att vårbarn brukar vara bättre; när de tränar med sina jämnåriga under uppväxten har de ett visst fysiskt försprång, upplever sig bättre och tycker det är roligare vilket stimulerar till mer träning.
Fast det är klart. På de avstånd som gäller i flipper tror jag även att synen spelar rätt stor roll. Jag spelar mycket sämre med glasögonen på än av, för min bollkänsla är intränad med mina brytningsfel.
84
« skrivet: januari 08, 2004, 11:58:52 »
Jag skulle nog kolla ljudromsversionerna kontra programromets version. Ibland behöver ett nyare programrom även nya ljudrom. Kan ju vara någon som bara uppgraderat programrommet (eller bara ljudrommen).
85
« skrivet: december 25, 2003, 22:17:41 »
Sporter med flera team går väl att licensiera via förbunden/arrangörerna på ett bräde för en massa pengar? Det är väl lite de är till för?
Fast flipper görs ju för en större marknad än USA och Nascar är ju inte vidare stort utanför USA.
Vad jag hört skall Disney vara något av det dyraste som finns att licensiera så det är nog inte heller så troligt att det dyker upp på ett flipper.
Beroende på LOTR försäljningen skulle jag kunna tänka mig att Stern kommer göra ett Harry Potter flipper, inte som nästa men nästa igen kanske. Föräldrar till 7-15 åringar + 7-15 åringar känner ju väl till temat. Skulle nog tro att även 15-30 åringar känner till temat. Filmerna/böcker kommer att dyka upp under många år till vilket kommer hålla intresset vid liv.
86
« skrivet: december 23, 2003, 14:10:32 »
Spelade lite på Liseberg igår innan filmen. De hade två stycken, ett på undervåningen som var iskallt i vinterkylan med öppen dörr och ett på mellanvåningen som var lite varmare. De passade på att slå på lite tiltvarningar och ball-saves efter vi spelat ett tag. Båda behövdes. ;-)
Spelet på undervåningen fixade lätt en massa SDTM, både om man fick in en lite för lös/sne träff upp i ring-skottet och dels om man sköt en boll runt loopen. Spelet på mellanvåningen var inte alls sådant, antar det beror mycket på lutningen i sidled.
Gollum Caven var riktigt lätt att träffa med höger-flippern, då var det sällan kulan inte stannade, men med vänsterflippern åkte den nästan alltid förbi.
Path of the dead skulle de ha skippat. Lite konstig design också att låta kulan trilla ner på plastbiten under.
Sagan om ringen filmens tema-musik var på tok för lugn för spelets "normal läge". De skulle ha lite mer tempo i den i mitt tycke. Tyckte även att vissa av DMD animationerna var lite för plottriga.
87
« skrivet: december 22, 2003, 11:28:32 »
Nu finns till och med lite uppdateringar. :-)
6809dasm klarar nu (begränsat) av "inline arguments"/pascal anrop, dvs. jsr/bsr anrop som följs av argumenten i kodsegmentet och där den anropade funktionen ser till att koden fortsätter efter argumenten. Även lite bugrättningar för -x flaggan till 6809dasm.
Jag har även lagt upp en .dat fil för tz_94h romet, med lite labels för olika register/funktioner och labels för de vanligaste funktionerna med "inline arguments". Till och med lite felstavningar har blivit rättade. ;-)
88
« skrivet: december 19, 2003, 14:45:06 »
Backboxens baksida brukar ha serienummret ihop med lite streckkoder. I alla fall på mitt TZ och några andra Williams/Bally jag sett.
89
« skrivet: december 16, 2003, 19:27:06 »
Nu är jag långt ifrån en expert, så här kommer mest andra tips... Antar det är "Q*Bert's quest" ? Det är ett Gottlieb spel enligt IPDB. Det tillverkades i bara 884 exemplar så det är nog rätt ovanligt, vilket kanske kan göra det mer värdefullt om det är i bra skick. Kul placering på flipprarna har det ju i alla fall. :-) Bra reparationsguider och sådant hittar du här, vilka kan vara bra att skumma igenom innan ett eventuellt köp. Där finns även länkar vidare till diverse försäljare av reservdelar. Generella reservdelar skall nog inte vara svårt att få tag på, det är värre med specialdelar som bara användes till just de spelen, typ speciella plastbitar (fast till Q-bert ser de ut som om de går att tillverka med sprayburk om det skulle behövas). Se till att få tag i manualer till spelen!
90
« skrivet: december 16, 2003, 10:26:26 »
Jag har nu lagt upp lite scripts, program, en modifierad 6809dasm samt väldigt lite noteringar om wpc rommar på http://bofh.diegeekdie.com/wpc/. info.txt innehåller den lilla informationen. Alla scripts/program är för GNU/Linux system, endast testat under Debian, men det borde nog inte vara svårt att använda på andra posix system. Förmodligen går det till och med att använda under windows ifall man installerar cygwin ( http://www.cygwin.com/) först. Inget vidare spännande innehåll egentligen. Vad som är lite käckt är däremot den modifierade 6809dasm, som själv upptäcker vad som är kod och vad som är data (fast eftersom den missar indexerade hopp missar den så klart en hel del kod). Utöver den är process (förbereder allt för att man lättare skall kunna titta på innehållet), calc_csum (verifierar och räknar ut checksumman för ett rom) och bitview (visualiserar bytes som bitmappar) lite användbara.
|