Denna sektion låter dig visa alla inlägg som denna medlem har skrivit. Observera att du bara kan se inlägg i områden som du har tillgång till.
Meddelanden - Grandelius
Sidor: 1 ... 51 52 53 54 55 ... 101
781
« skrivet: februari 11, 2005, 10:32:01 »
Inget är så frustrerande som att spela ett Popadiuk-spel. Okej med dåligt skötta spel, är jag tillräckligt bra går det att prestera hyfsat ändå. Men när en magnet lyfter iväg kulan och kastar den så den fastnar i ett hörn av spelplanen eller under en ramp eller flyger över flipprarna... då kan jag bli tokig! Förstår verkligen inte varför så många hyllar denna designer.
För att sparka på spelet ska mycket till, men jag kan erkänna att inget är så skönt om det går dåligt som att det finns en stadig vägg att sparka på (givetvis inte så hårt, det skulle ju om inte annat göra ganska ont... :-)). Oftast är jag dock rätt lugn, och i de flesta fall visar sig aggressioner på sin höjd i någon yvig gest.
Det grövsta jag sett var en kille på Lasergames för ungefär ett år sedan. Trots att han spelade ganska hyggligt verkade det som han hade någon sorts drift att efter varje spel skrika högt och sedan lyfta upp framkanten på spelen någon decimeter, och bara släppa det för ett "frittt fall". Rent vanvett! Mest facinerande var att ingen anställd sade till, trots att de såg det mycket väl.
782
« skrivet: februari 09, 2005, 19:30:29 »
Försökte pruta på Adons DH för någon gåg i höstas, men det gick inte alls. Måste säga att det verkar som det är något skumt med det spelet, eftersom det är så "billigt". I övrigt är det enda spelet med så lågt pris ett BK2000 (!) Som sagt ligger ju till och med Popeye på 12500, så något lurt måste det vara...
783
« skrivet: februari 08, 2005, 15:33:51 »
Tänk, även de mest hopplösa problem går att lösa!
Tack vare storartade insatser från iceman rullar allt som det ska igen! För första gången hittils är det helt felfritt! Eller, inte riktigt, för två EOS-switchar är stendöda, men det har de varit hela tiden. Enligt de senaste rönen sägs ju dessa till och med kunna påverka spelkänslan, men för mig känns det som de största problemet är att det "bonkar" när man sätter på spelet. Nåväl, det tar jag om någon vecka eller så, inget mer meckande nu! :-D
Jag börjar undra hur mycket jobb det var med de andra Plays-spelen. Congo verkade ju vara ett av de mest välfungerande. Ändå kan jag räkna till cirka 10-15 hyfsat akuta åtgärder jag fått vidta. :-)
Hursomhelst är jag väldigt tacksam för icemans hjälp. Vill inte tänka på hur det kunde ha gått annars.
784
« skrivet: februari 07, 2005, 13:48:33 »
Jag bara måste berätta om detta lilla underbara program jag kom över. Jag råkade se ett inlägg på RGP där en kille skrev att han gjort ett program för att titta på DMD-grafik. Jag blev såklart intresserad, så jag mailade och fick det. Det var från början tänkt att vara ett program för att hacka WPC-rommar, men det var tydligen för tidskrävande att slutföra. Så nu är det ett program där man kan titta på bilder istället, men det är inte så illa det. Jag har några skärmdumpar här. Den första visar hur det ser ut när man tittar på filen i sin helhet. Inte så upphetsande kanske, men man kan ju ialla fall utläsa lite information, som vilka som liggar bakom programmeringen och så. Nästa visar hur snillrikt konstruerade bilderna är. Det räcker med två bitmappsbilder för att uppnå totalt fyra färgnivåer (om man räknar med den släckta). Sist en bild på ett litet påskägg. En mystisk bild på någon person som inte är med i spelet. Det är riktigt kul att kunna kolla in dessa bilder, de är riktigt skickligt gjorda. Kom ihåg att "pixlande" är minst lika svårt som att måla med akvarell eller olja. Om någon är sugen på att testa det här programmet är det bara att skicka ett mail. Skriver inte ut hans mail, eftersom han verkade orolig för spam. Min adress verkar däremot redan finnas hos alla spamrobotar, så jag har inget att förlora :-) per.martinson@home.se
785
« skrivet: februari 05, 2005, 20:39:44 »
Tack för dessa infallsvinklar, just nu lutar det åt (nej, jag lovar, detta var inte tänkt som ordvitsar! :-P) att Congo får lite brantare lutning, och Taxi får lite flackare, mest på grund av ett STDM-problem med en ramp. Brantare lutning kan det inte ha, förrän jag orkat byta coilsleeves tror jag :-)
Personligen gillar jag idén att låta spelets karaktär avgöra lutningen. Skönt att folk inte bara snöar in sig på att följa föreskifter. Det är inte alls kreativt! :-)
Låt diskussionen fortsätta! Kul att höra fler åsikter i frågan!
Tommy: var lite tuff och kör på fri hand! ;-) Eller så vill du ha spelet komplett, men då bör du väl köra på WMS-varianten, annars blir det ju ändå inte som det ska. De såg ju rätt olika ut. Tycker jag i alla fall.
EDIT: Enerverande stavfel.
EDIT 2: Lite text föll bort.
786
« skrivet: februari 04, 2005, 23:38:51 »
lockdown bar = den där listen längs ner som du lyfter på när du ska ta av glaset :-)
På WMS-spel brukar det sitta en lapp där det står hur många kulor som ska sitta i. Vet dock inte hur det är på DE.
787
« skrivet: februari 04, 2005, 23:34:45 »
Hmm, du verkar ha lite purist-tendenser Grandelius... Jaha, det kanske jag har... Jag jobbar med att få bort prefektionist-tendenserna i alla fall. Fast om jag vore purist skulle jag väl inte fråga utan köra med exakt 6 1/2... Eller var det här någon sådan där obegriplig ironi nu igen? :-) Anledningen att jag undar är väl mest vad man tänker sig att en normal "hemmaspelslutning" är (om man jämför highscores och så). Har man för låg lutning kan det ju kännas fuskigt, precis som om man har för liten outlane-öppning. För att renodla frågan: vad brukar DU (syftar nu alltså inte bara på LDK) köra med för lutning? Runt de 6 1/2, eller högre?
788
« skrivet: februari 04, 2005, 16:23:05 »
Funderar lite på vilken lutning man ska ha egentligen. Jag vet att man ska ha 6 1/2 grad enligt föreskrifterna, men alla spel ute har ju betydligt högre lutning. Då känns det nästan lite löjligt att köra med den lutningen hemma. Jag har just nu lite högre lutning (bubblan på vattenpasset står ungefär på mitten), men fortfarande inte så hög lutning som något av de utställda spelen här i stan. Kan säga att jag är sugen på att öka lutningen lite till.
Finns det några åskiter om saken? Någon praxis man borde hålla sig till?
789
« skrivet: februari 03, 2005, 16:56:39 »
Ett litet förtydligande 2: Jag har egentligen inte så mycket koll på det här med mp3-speare, men som den Mac-diggare jag är läser jag ändå Apple-nyheter varje dag. Därför vet jag att det finns små plugins till iTunes som tar bort envägsspärren. Det finns även externa program som har liknande funktion (Senuti, iTunes baklänges, till exempel). Åtminstone finns det till Mac. Men det finns ju inget man kan göra på Mac som man inte kan på PC, eller hur brukar det låta? :-)
Anledningen till att spärren finns tror jag är för att man inte ska kunna kopiera musik man köpt från iTunes Music Store.
Slutligen: Det är klart ni ska ha varsinn iPod! :-D Köp till en Mac mini också!
790
« skrivet: februari 03, 2005, 13:56:46 »
Mycket bra film! Roligare att titta på än många spelfilmer! Sedan kanske man inte får så många andra med sig och tittar, men det är en annan femma :-)
Nog måste det här ha varit ett enormt projekt. Vill dessutom minnas att den första idén var att filma den där "torschingmetoden". Det hela har växt lite sedan dess verkar det som :-D
Fast jag tycker ni tonade ner problematiken med elektroniken lite. "Det händer inte så mycket där". Nej, det har jag ju märkt :-P
791
« skrivet: februari 01, 2005, 18:53:14 »
Steve Ritchie är ju Skull i No Fear.
792
« skrivet: januari 31, 2005, 22:57:34 »
Skulle naturligtvis sagt välkommen till forumet! Noterade inte att det var din första post... Är inte heller så bevandrad när det handlar om elektronik, men jag fick tips om att köra med ett ställbart motstånd med upp till samma motstånd som spolens. Spolens motstånd fick jag fram genom att söka lite på RGP (jag sökte på "23-800+resistance", där 23-800 är modellnumret på spolen). Det finns så mycket information där, så det är säkert någon som mätt upp det förut. Ingen mening att mäta själv i sådana fall :-) Dock insåg jag att ställbara motstånd var rätt dyra, varför jag bestämde mig för att köpa in några olika starka motstånd och testa med istället. Prisskillnaden var väl ungefär 80 kronor mot 20. Men jag kan ju nämna att det slutade med att alla motstånd var för starka. Om det var snålheten som bedrog visheten låter jag vara osagt. :-) Jag kan tänka mig att det handlar om ett motstånd i klassen 1-3 ohm. Och så är det tydligen viktigt att det klarar 10 Watt.
793
« skrivet: januari 31, 2005, 22:14:18 »
Angående fråga 1: Jag har nyligen haft ett problem som känns besläktat, fast på mitt Congo. Konstruktionen är nog ganska olika, men jag tror ändå att man kan se det på ungefär samma sätt. I första hand bör man väl se om det går att justera genom att skruva eller rucka på konstruktionen. Men i mitt fall blev den enda lösningen att löda på ett effektmotstånd för att strypa spolen lite. Du kan läsa lite mer om min lösning längre ner i den här tråden.
794
« skrivet: januari 29, 2005, 17:51:07 »
Nu väntar vi bara på att de ska få igång support-sidorna också, så kan vi bli helt nöjda och glada! :-) Jag lovar att jag kommer göra en backup på sidan så fort de kommer upp. Faktum är att jag gjort en på den nuvarande också, för säkerhets skull.
795
« skrivet: januari 29, 2005, 17:47:55 »
Aha! Det förklarar saken! Det där har man ju hört talas om, men jag hade inte fattat att det var något som styrdes av spelaren.
Riktigt vrickat!
Sidor: 1 ... 51 52 53 54 55 ... 101
|