Frispel

sedan 2001

Visa inlägg

Denna sektion låter dig visa alla inlägg som denna medlem har skrivit. Observera att du bara kan se inlägg i områden som du har tillgång till.


Meddelanden - JG

Sidor: 1 ... 5 6 7 8 9 ... 23
91
Flippersnack / SV: Ojämna spel (Jack Bot & Surf n Safari)
« skrivet: februari 22, 2019, 11:35:30 »
Surf n Safari är i kategorin "spel som är okej om man tar bort/justerar vissa saker". På SnS brukar de sätta ett lock över mysterykoppen.

Dessutom så är det ett spel där det är extra viktigt att alla lampor och flashers fungerar.

/Shoot the lit target"

92
Tävlingar / SV: LPA Open 2019, 27-28 april
« skrivet: februari 18, 2019, 23:26:31 »
JG, Johan Genberg, 378

93
Tävlingar / SV: Matchstick Pinball Open 2019
« skrivet: februari 16, 2019, 11:37:00 »
Förstår att det varit roligt men alla lappar kommer in efter passen så som bäst kanske det blir lite ströresultat inmatat innan.
Men vi får se hur pass det går.

Tävlingarna är i alla fall uppe på matchplay nu.

94
Tävlingar / SV: Matchstick Pinball Open 2019
« skrivet: februari 12, 2019, 15:49:37 »
AFM spelas precis innan Aerosmith. Så i år kommer du fullpumpad med självförtroende till spelet och drar till med 400-500 miljoner istället. :)

Det är ju dessutom trots allt bättre än Star Wars! som är ett av få alternativ att stoppa in om Aerosmith skulle "råka" gå "sönder"...("dusör")



95
Tävlingar / SV: Matchstick Pinball Open 2019
« skrivet: februari 12, 2019, 09:06:17 »
Trevlig bild!  8)

96
Tävlingar / SV: Graveyard Pinball Open Main/Classic 25/5
« skrivet: januari 21, 2019, 09:13:07 »
JG, Johan Genberg, 378

97
Tävlingar / SV: Tidseffektivitet vid tävlingar
« skrivet: januari 10, 2019, 00:31:10 »
Okej så fem trekulorspartier är alltså bättre än tre femkulorspartier.

98
Tävlingar / SV: Tidseffektivitet vid tävlingar
« skrivet: januari 09, 2019, 10:35:50 »
Det visar ju tydligt att det är bäst att spela först om det är 3-kulors och om det är 5-kulors så ska man spela sist.  :o

99
Tävlingar / SV: Flipper SM 2018 - Officiell Spelsettingstråd
« skrivet: november 30, 2018, 09:17:13 »
Jaså, ingen ny KISS-kod för att det finns risk för buggar.  :o

 -  Reorganized the game logic that handles floating boxed scores to be consistent
    within all the modes/multiballs that use this feature.

 -  Fixed a multiball bug where Front Row could fail to add the correct number of
    balls back into play if the trough was busy keeping balls in play.

 -  Fixed a bug found in several modes where the game state was not being saved
    properly for multi player games, i.e. upon draining the next player's mode may
    not operate properly.

 -  Fixed a bug in Detroit Rock City where the game could set the Right Orbit as the
    2X blinking arrow shot.

 -  Fixed a bug where mode select was available during the grace period of
    Demon Multiball where a player could shoot the left scoop for a Back
    Stage Pass add-a-ball award to restart the multiball.

 -  Fixed a problem where the game would reset the playfield multiplier at the
    start of a ball even if the adjustment was set to retain earned multipliers.

 -  Fixed a problem where a shot into the Demon was being scored twice, i.e. once
    by the entrance switch and once by the eject.

 -  Cleaned up code in Kiss Army Multiball that was needlessly saving the game state
    from ball-2-ball.

 -  Fixed a bug where combo shots were not being awarded/multiplied correctly at
    the Demon shot

 -  Fixed a bug where multiplied awards were not being multiplied at the Demon shot
    when the award was given at the Demon entrance instead of the Demon Eject.
    (This happened when the ball was restricted from entering the Demon Eject).

 -  Fixed a problem when a ball was kicked out of the Demon's mouth and exited the
    game via the left outlane while the "Front Row" ball save feature was lit.
    Under this circumstance, the system "Ball Save" takes precedence and tries to
    immediately serve another ball into play, if possible.  Otherwise, the game waits
    for the ball to travel to the trough at which time a new ball will be kicked
    back into play.  The problem that occurred was that under these circumstances
    the Ball Saver timed out between the time the ball exited the left outlane and
    entered the trough.

 -  Fixed a problem with the roving shot award during Deuce.  Once a roving
    shot has moved the original shot/position is still available for a short
    grace period.  The game was incorrectly making a grace period shot/positon
    available during portions of the mode when the shot was not roving.

 -  Fixed a problem where mode select was still active after the player plunged
    the ball and inadvertently switched the selected song upon pressing a flipper
    button.

...+ mycket mer

Helt ärligt så är jag nog beredd att chansa. Kör några testpartier och är det inte totalt kaos så byt.

100
Tävlingar / SV: Flipper SM 2018 - Officiell Spelsettingstråd
« skrivet: november 26, 2018, 13:23:35 »
Ja det var en av de roligaste på väldigt länge tycker jag. :D

101
Tävlingar / SV: Flipper SM 2018 - Officiell Spelsettingstråd
« skrivet: november 26, 2018, 01:21:40 »
Vill bara påpeka att det är lite otydligt och motstridiga uppgifter på sm-sidan mellan tävlingsformat och spelordning. (Troligen ett ärvt fel)

Inte så viktigt för mig eller många här men det är många med mindre tävlingsvana som skall vara med.

102
Tävlingar / SV: Flipper SM 2018 - Officiell Spelsettingstråd
« skrivet: november 25, 2018, 10:15:03 »
Ja det blir lite annorlunda.

Spelartyp 1.
Lock 1 startar greyjoy.
Lock 2 startar greyjoy.
Lock 3 startar lannister och multiboll

Spelartyp 2.
Lock 1 startar greyjoy.
Tajmar ut
Lock 2 startar greyjoy
Tajmar ut.
Lock 3 startar greyjoy och martell.

Spelartyp 3.
Skjuter överallt och lyckas ibland.

Det kommer ändå avgöras på bumpertur under hotk.

103
Tävlingar / SV: Flipper SM 2018 - Officiell Spelsettingstråd
« skrivet: november 25, 2018, 03:43:02 »
Det här med casual mode på GOT, är det spikat?

Enda anledningen jag kan komma på att det är bra är om det är flerspelarmatcher och spelet har ett känt fel. Alltså att det är någon switch som emellanåt reggar innan man hunnit välja hus. Utöver det så finns det vad jag kan se inget bra med det.

I verkligheten så kommer den som får en vältajmad addaball i bumprarna under hotk att vinna kvalet på spelet.

Hard lock, hard lol, trimma slingarna, fixa till släppet från högersidan så den landar knepigt och kör som vanligt är mitt råd.

104
Hårdvara / SV: Problem med solenoide på Corvette
« skrivet: november 07, 2018, 17:01:49 »
Hur har det gått med det här egentligen?

105
Tävlingar / SV: Borås Månadstävling oktober - Onsdag 31/Okt/2018 19:00
« skrivet: november 02, 2018, 13:20:18 »
Så jag slog i alla fall kossan.  :o

Sidor: 1 ... 5 6 7 8 9 ... 23