Denna sektion låter dig visa alla inlägg som denna medlem har skrivit. Observera att du bara kan se inlägg i områden som du har tillgång till.
Meddelanden - KGB
Sidor: 1 ... 5 6 7 8 9 ... 18
91
« skrivet: februari 07, 2004, 16:38:40 »
Nä, det är inte så på alla WW. Som sagt, alla kickouts kan strula, men de allra flesta är i grund och botten designade för att leverera kulan till lämplig flipper på ett bra sätt. Ibland är den mekaniska implementationen av designen undermålig, vilket får till följd att äldre spel, eller ibland till och med sprillans nya spel, får problem.
De enda kickouts jag på rak arm kan komma på som är designade på annat sätt (och som kanske förtjänar titeln "sämsta kickout") är de på Scared Stiff och CV. Det finns säkert andra exempel på kickouts som inte är designade att leverera kulan direkt till en flipper.
92
« skrivet: februari 07, 2004, 01:40:16 »
JOE - tror inte jag tagit 7-way combo på Shadow, fast jag kan inte heller påminna mig om att jag försökt
93
« skrivet: februari 07, 2004, 01:35:21 »
Onekligen en mindre bra grej. Kommer inte ihåg om det sitter en bollfösare i vänsterloopen som det gör på högerloopen... hm. I vilket fall så ska det inte vara ett stort problem på ett väl justerat MM, och jag kan inte påminna mig att det överhuvudtaget var ett problem när MM var nytt. Åtminstone inte på de exemplar jag spelade då.
Tyvärr kan ju i princip alla kickouts bli dåliga över tid, med olika resultat som följd.
94
« skrivet: februari 06, 2004, 00:42:22 »
Ritchie är väl onekligen fortfarande Mr. Flow, men personligen tycker jag att NF är ett av hans sämsta i det avseendet. Spelet med grymmast flow enligt mig måste vara ST:TNG - en ledig 10:a på skalan - det finns inte ett skott som inte flyter! Picard-manövern måste vara den ultimata flow-combon. Dessutom hålls tempot uppe med de listigt "stage:ade" kulorna. Ååå varför sålde jag mitt TNG!
95
« skrivet: februari 03, 2004, 16:11:54 »
Vad menas, brukade inte dina initialer vara "N J" på den gamla goda tiden? Kul att du hittat hit!
Mag spelar ytterst sporadiskt, Laszlo bor såvitt jag vet inte i stan längre. Martin O är kvar i stan, men tror inte han spelar så mycket ute.
Hör av mig ang. Stockholmsresan, ska också dit!
96
« skrivet: februari 02, 2004, 17:31:21 »
Bästa stockholmare! Jag är mycket sugen på att delta i festligheterna, men behöver isåfall någonstans att sova de två nätterna i fråga - finns det någon vänlig själ på forumet med en extra soffa eller så? Min email är karl_brostrom@yahoo.com - kom inte på hur man byter adress, min d3karl@dtek adress funkar nämligen inte längre
97
« skrivet: januari 30, 2004, 00:50:31 »
Stort grattis!
98
« skrivet: januari 30, 2004, 00:47:56 »
WMS hade sina problem med "sticky flipper"-syndromet, men än värre måste ju STERN's "blöta nudel"-syndrom vara! Jag var nämligen precis och testade det LOTR som står på Janemans här i GBG. Efter att ha spelat exemplaret på Biljardpalatset var jag relativt oförstående inför klagomålen på flipprarna - visst, inte perfekta, men skotten går att ta. Men nu förstår jag exakt vad som menas med en "wet noodle" flipper. Hopplösa flipprar som är helt inkonsekventa i både styrka och hastighet. Detta på ett 1 månad gammalt spel som jag misstänker har skötts relativt väl. Det sju år gamla MM som stod brevid kändes otroligt mycket fräschare än det 1 månad gamla LOTR. Är det någon som vet vad detta beror på? Varför uppstår det bara på vissa exemplar? Givetvis var Balrogswitchen + en PotD-switch trasig också, men det får man nog räkna med på LOTR framöver
99
« skrivet: januari 28, 2004, 11:13:18 »
Har inte heller klarat Destroy the Witchking. Svårt mode! Kunde dock ha svurit på att jag lyckats ta tre combos, men jag är säkert ute och cyklar.
Och visst är det väl så att 2X ring combon tänds för den ring man tar först. Dvs tar man en vit ring, tänds all ringskott för 2X vit-ring, osv.
100
« skrivet: januari 28, 2004, 00:05:40 »
Jo, 107B är en helt sinnelös poäng. Om spelet funkar som det ska måste det ha varit en ruskig mastodontomgång!
...eller så har även jag snurrat till siffrorna.
101
« skrivet: januari 27, 2004, 23:31:15 »
Detta är vanligt förekommande, men det klart att det är lättare att se på vissa spel, beroende på poänggivning. Många spel har problem att *visa* mer än 10B eller 100B även om dom faktiskt håller reda på poängen korrekt. Att faktiskt varva ett spel innebär ju egentligen att man får en så hög poäng att spelet inte längre kan hålla räkningen, med följd att poängen antingen stannar på max, eller slår runt till 0. AFM 1.0 kan till exempel inte visa poänger högre än 100B, men håller fortfarande räkningen korrekt.
102
« skrivet: januari 26, 2004, 23:24:56 »
Låter surt med så svaga flipprar - jag lider med dig! Tydligen har det varit en hel del problem med flipperstyrkan på LotR. Hoppas ni har en seriös uställare som fixar! Det ska ju inte vara några problem att få kulan till Barad-Dur.
Verkar iaf mycket intressant. Skönt att man kan fortsätta plocka GotE också! Ska testas till helgen!
103
« skrivet: januari 26, 2004, 01:40:08 »
Jag hade glömt det där med 3-EB-gränsen som ju iaf var default på T3. Det skulle förklara varför man ibland inte får vissa EB:s! Är osäker, men jag tror inte jag haft fler än 3 EB:s under en omgång... Angående dagens omgång: jag klarade inte Destroy the Witch King, men dom andra är jag rätt säker på att jag klarade. Har dock svårt att tro att man måste klara alla modes? Låter överjävligt isåfall Kanske måste man klara TaBA också... isåfall är det *riktigt* jobbigt. Man kan nog förutsätta att man åtminstone måste ha startat TaBA för att komma till Valinor. Jag undrar också vad som händer om man klarar ett mode eller multiboll när man tagit alla elf gifts... jag misslyckades med detta nämligen. Kanske händer nåt intressant då?
104
« skrivet: januari 25, 2004, 18:30:24 »
Så har man lirat lite mer LotR då... Man tänder en EB av att klara Ring Frenzy/Super Ring Frenzy 100%. Har inte brytt mig så mycket om dom innan, men jag körde seriöst på dom idag. Även här släcks EB:n om man inte tar den på samma kula. Blir en del poäng också: 10M alt. 20M om det är en Super. Och EB tändes klockrent varje gång jag maxade Ring Multiball jackpotten. Känns konstigt att det skulle vara ett sammanträffande. Var rätt nära att ta allt idag, men jag missade på RotK. Fruktansvärt irriterande att den PotD-switch kulan garanterat kommer till (övre högra på detta ex) inte funkar alls längre. Dessutom är Balrog-switchen usel, tar kanske 1 av 5 träffar... synd på ett sånt bra spel... många ex lär ju vara skrot inom ett par månader
105
« skrivet: januari 23, 2004, 00:54:44 »
Jag tror nog att det går på de flesta tidiga 90-talare från WMS/BLY. Min erfarenhet är att det kan variera från ex till ex. Det vill ju till att det inte finns dämpande faktorer mellan fronten på kabinettet och kulan. Antar åtminstone att det är detta som gör att det kan vara olika svårt på t ex olika ex av TZ.
Bangbacks verkar genomförbara på de flesta SEGA spel, minns åtminstone att X-Files var tacksamt i detta avseende. (Inte för att man direkt ville förlänga speltiden på det spelet, men ändå.)
Apropå detta så är det ju relativt enkelt att göra death saves på nya STERN spel. I mitt fall gör jag inte ens en "riktig" death save (vill inte sparka på spelet) utan stöter bara snabbt uppåt/höger exakt då kulan slår i metallplåten. Funkar absolut inte alltid, men med en kula som rinner snabbt så lyckas det rätt ofta.
På ett spel där det är lätt att göra bangbacks går det säkert att få kulan över bangback-skydden. På det Getaway jag skrev om för drygt ett år sedan (ovan) var det mycket lätt att göra bangbacks - kulan formligen flög upp mellan flipprarna, inte bara i en nätt liten båge. Tror inte att rails, om dom hade funnits, hade kunnat stoppa kulan.
Sidor: 1 ... 5 6 7 8 9 ... 18
|