Denna sektion låter dig visa alla inlägg som denna medlem har skrivit. Observera att du bara kan se inlägg i områden som du har tillgång till.
Meddelanden - kniven
Sidor: 1 ... 63 64 65 66 67 ... 85
961
« skrivet: mars 01, 2006, 15:32:13 »
Kolla i manualen i section 3. Speciellt sidorna med solenoid/flasher table och solenoid wiring. Det borde ge en ledtråd var du skall börja söka. Har du ingen manual kan du ladda ner den på flera olika ställen.
962
« skrivet: mars 01, 2006, 15:02:41 »
Klart skön ironi med Sweet Home Alabama. För övrigt är jag en smula imponerad över den djupa analysen av Con Air...
963
« skrivet: mars 01, 2006, 10:42:46 »
Tja, kan man bara få tag i en lämplig fil så är väl det här ett alternativ: custom sideartÄr det någon som har en ide vad motsvarande skulle kosta i Sverige?
964
« skrivet: mars 01, 2006, 09:03:21 »
Jag har beställt ett par gånger från Arcadegrafix, mest translites, och jag tycker kvaliten var mycket bra. Frakt och service var helt okej. Synd att de var tvungna att packa ihop. Visst förstår jag rättighets-tugget. Jag hade väl gjort något liknande om jag köpt rättigheter till något som det fortfarande finns en marknad för. Det retar mig lite att jag inte fick tummen ur och beställde en overlay till High Speed medans de fortfarande existerade. :-(
965
« skrivet: februari 26, 2006, 20:26:09 »
Innan någon mer med stora ömma tår dänger mig ihuvet med ordboken så ber jag alla läsa 'fantastiska priser' istället för 'fantasipriser' i mitt ovanstående inlägg... :-P
966
« skrivet: februari 25, 2006, 21:22:02 »
Jag tror inte heller det kommer att bli lönsamt med små serier, tyvärr. Skulle man tex välja mellan likvärdiga spel för trettiotusen och ett tio år gammalt för tjugofemtusen så är mitt personliga val enkelt. Förutsatt att kvaliten och känslan är samma. Många arbetsmoment som på Williams-tiden gjordes på proffsiga löpande band måste nu förmodligen göras för hand på ett mindre effektivt sätt.
Betänk dock att dessa arbetsmoment gjordes i USA. Om vissa manuella moment gjordes i tex Kina, Vietnam eller nåt sånt ställe skulle det bli en bråkdel av kostnaden. Kabelhärvor skulle vara lämpliga för sådant. Kretskort är ju standard i de flesta spel och en hoper gjorda i Kina skulle räcka länge. Vad jag menar att visst går det att få ner kostnaderna, på vissa bitar. Men jag hoppas ju att det blir en produktion, om inte annat för att få ner vissa fantasipriser.
967
« skrivet: februari 25, 2006, 21:12:28 »
Eftersom jag har ett litet 'hamstringsbeteende' råkar jag nästan aldrig ut för ånger. Jag köper ett spel och sen 'finns inte de pengarna mer'... Visst tycker man att det senaste spelet är kul och riktigt bra, mycket bättre än man trodde innan man köpte det. Men efter ett tag går man tillbaka och återupptäcker hur jäkla kul det gamla var. Det går lite upp och ner, beror på humör också naturligtvis. Vissa spel skulle jag väl kunna sälja om det behövdes men det är roligare att spara :-D
Tyvärr kanske man blir tvungen att sälja några spel eftersom lekrummet är fullt men samlingen ej komplett...
968
« skrivet: november 19, 2005, 15:24:28 »
Final Battle på Shadow kanske inte räknas som 'ren' multiball men den är klart pulshöjande. Lite skyffla-kulor, men ändå inte. LOTR:s multibollar och Final Battle har ju båda ett mål.
Planera multibollar kan också vara väldigt kul, tex White Water 5X scoring och sen starta multiboll. Ofelbart spelar man aldrig så dåliga multibollar som när man matchar dem...
Jag, liksom pinballark, är ju fans av cftbl och jag måste säga att jag gillar upplägget på multibollen i cftbl. Här är det verkligen ett uppdrag att ta itu med. Känslan att ta 4x superjackpot är minst sagt skön. Liksom i WW är det ju en regel att man spelar fruktansvärt kasst när superjackpoten är tänd med 4x scoring. Kulorna flyger ut - en i höger och en i vänster outlane eller så krockar båda mitten och rinner rakt ner...
Crate multiball på SS är ju lite enformig...
EDIT: Man skriver fortare än man stavar.
969
« skrivet: november 16, 2005, 22:24:05 »
Det behöver inte nödvändigtvis vara ett 11B. Taget från Marwin: The least flexible CPU boards is system11c, since the sound circuit is completely removed, and a separate sound board is used. This board can only really be used in system11C games because of this. Populating the missing sound section on a system11C board would be difficult, as some of the sound chips are hard to find (and expensive). But the system11c CPU board *can* be used in many sys11/11a/11b games if the accompanying D-11581 sound is used too.
The most flexible CPU board is system11A. The system11A CPU board can be used in any 1986-1990 sys11, sys11b or sys11c game The only exception is if the sys11A CPU board is going into a original sys11 game (High Speed, Road Kings, or Grand Lizard). In this case, connector 1J15 (four pins, .156" molex male header) must be added to the sys11a CPU board (that's all that needs to be done). To use a system 11a board in a system 11c game, don't use connectors 1J16 (volume control) and 1J15 (speakers). Also the sound ROMs at U21 and U22 are not used, since they are moved to the sound board.
The original system11 CPU (as used in High Speed, Grand Lizard, Road Kings) is also very flexible, after the CPU board is modified slightly. It can work in any sys11, sys11a, sys11b or sys11c game with these modifications. CPU connector 1J18 pins 6,7 must be run to ground, otherwise the special solenoids will not work in sys11b and later games. Also there are six 1N5234 6.2 volt zener diodes that should be added to the back of the CPU board. If using a system11 board in a system11c game, just don't use CPU connectors 1J16 (volume control) and 1J15 (speakers), and the sound ROMs at U21 and U22 are not used.
System11B CPU board are also very flexible, and can be used in any System11A or 11C game. However the system11B CPU board will not work in the four original System11 games (High Speed, etc.) though, because of the missing amplifier circuit. System11B will also work in a System11C game - just don't use CPU connectors 1J16 (volume control) and 1J15 (speakers), and the sound ROMs at U21 and U22 are not used.
970
« skrivet: november 14, 2005, 20:32:00 »
Tecknat Lek o Hobby? Hmmm. Nu är jag ju gravt partisk men CFTBL har ett underbart bakglas. Faller väl in i kategorin tecknade film-teman, antar jag. Men tråden handlar ju om flipperteman och när jag nämnde cftbl kom jag och tänka på fler gamla monsterfilmer som ledde till Det våras för Frankenstein, Dracula etc - Nämligen Mel Brooks. Där finns det att ösa ur om man skall göra flipper!
971
« skrivet: november 14, 2005, 20:14:57 »
Vilket spel man bör välja beror lite på hur bra spelare man är också. Ett TS till en 'oerfaren' spelare är kanske inte det bästa... White Water borde kunna passa både noviser och riktigt bra spelare. Vacation jackpot är ju inte något man fixar varje gång. Arken har ett Whirlwind, utmärkt om man gillar Lawlor. WWT2 är snabb och enkel underhållning, inga 'superbesvärliga' regler att lära sig. Många tycks gilla WCS, säljs ganska frekvent också (Jag gillar det inte dock). EDIT: En del tangenter sitter för nära varandra...
972
« skrivet: november 10, 2005, 20:14:14 »
Det är vad det står på myntsilen på insidan av luckan som räknas, inte att det är en orange plast. Dessvärre hjälper det inte dig (oss) något vidare heller då (om det är en elektronisk) myntsilen går att programmera. Tyvärr får du nog försöka pröva några gånger till... Att köpa hem ett flipper kan va det dummaste jag nånsin gjort Förmodligen. Det är beroendeframkallande, men visst är det roligt att vara dum... :-D
973
« skrivet: november 10, 2005, 17:53:52 »
För någon som aldrig hållit i en lödkolv kan man enkelt säga: Låt bli kretskorten. Byta kontakter och säkringar är inga problem men lödning kan vara lite trixigt. Ta det också lite lugnt med vassa verktyg (skruvmejslar etc) på ovansidan av spelplanen. Det mesta är dock inte så svårt om man bara tar det lite lugnt och går metodiskt tillväga.
EDIT: eftersom du köpte två har du alltid ett igång så du behöver inte jäkta fram en lösning så du kan spela på det du fixar på.
974
« skrivet: november 10, 2005, 17:48:18 »
MM är sjukt övervärderat. Förstår faktiskt inte alls hur det kunnat bli så för så bra är inte MM. Personligen tycker jag det blir lite jobbigt att allt som sägs ska vara så jävla roligt hela tiden. Man tröttnar ganska fort på ljudet/talet (även om vissa kommentarer är mycket roliga).
Hade jag haft ett MM och prisbilden inte var så skev hade jag gladeligen bytt bort det mot are:s spel.
975
« skrivet: november 10, 2005, 12:18:22 »
Sen jag köpte mitt Shadow kan jag väl hålla med om att extraboll på skillshot och Who knows har blivit mer sällsynta men det är fortfarande 3 shadow-loops. Gjorde factory reset för knappt ett år sen och lämnat det så.
Sidor: 1 ... 63 64 65 66 67 ... 85
|