Denna sektion låter dig visa alla inlägg som denna medlem har skrivit. Observera att du bara kan se inlägg i områden som du har tillgång till.
Meddelanden - iceman
Sidor: 1 ... 65 66 67 68 69 ... 81
991
« skrivet: maj 25, 2004, 15:28:32 »
Ingen erfarenhet av dem, Marcospec.com har dock en del plast till båda spelen, det beror på vad du söker... Beställa från Marco kostar minimum 27$ och tar cirka två veckor om allt finns i lager. Andra leverantörer som jag har goda erfarenheter av på andra sidan pölen är www.bayareaamusements.com och www.actionpinball.com. Båda har lite av varje i plastväg till något av dina spel. Glöm inte att kolla vår närmaste granne i väster: www.flipperspill.com
992
« skrivet: maj 24, 2004, 16:21:02 »
Oj, hade ingen aning om sån efterfrågan... Jag har inte så många kvar nu, ska byta på T2 och BoPB när de kommer hem och glömde beställa kulor i senaste beställningen...
993
« skrivet: maj 22, 2004, 00:03:28 »
Hur många kulor handlar det om? Jag börjar få några över och kommer att beställa kulor med varje beställning från USA, när jag ändå beställer så att säga, delvis med tanke på priserna härhemma...
994
« skrivet: maj 21, 2004, 13:52:12 »
Lysande, Ole! Det som drev mig över Atlanten denna gång var ju det där förbenade planet till T2, jag tror jag frågade dig oxå.
Var säker på att åtminstone jag kommer att kolla med dig först, tid är ju dessutom pengar och frakterna från "over there" tar ju så enerverande lång tid... flipperdelar skall ju vara på plats enligt tidsordningen nyss! :-P
Det jag vet fattas just nu är: A-16636 Diverter Plunger och slingshot-plasterna till T2. Storken kommer först till veckan så jag måste besinna mig och se om det är något mer jag behöver innan jag okynnesbeställer något igen?
995
« skrivet: maj 21, 2004, 01:29:13 »
Trolles: Tack för det tipset! De var ju riktigt välsorterade, tyvärr styr ju alltid någon obskyr del som bara någon har och då är det lika bra att samla på sig lite mer för att "tjäna ihop" frakten.
Min senaste beställning gick till Bayareaamusements, har inte handlat där förut, men de verkar vakna, svarade på frågor via mail innan jag hann plocka ihop beställningen(!)
Annars brukar det ju bli Marcospec för mig, inte snabba, svarar inte på mail, men stort sortiment och rätt delar kommer! De svarar dock alltid på telefon och det kostar inte mer än en krona i munten härifrån nuförtiden till USA.
Några exempel från Marco, kontra tysken:
Bumperring (Bally/Williams) Marco: 30 kr Tysken: 45 kr
Lampa #44 (tiopack) Marco: 22:50 kr Tysken: 27 kr
Standardkula: Marco: 9,35 kr Tysken: 17 kr
Novus #2: Marco: 37:40 Tysken: 85 kr
Spole Williams 11629: Marco: 82 kr Tysken: 81 kr
Summa sumarum: Köp där ni tycker att det fungerar och glöm inte att våra nära handlare behöver vårat stöd! Men om det blir en storbeställning så finns det pengar att tjäna, även om paketet fastnar i tullen och blir momsat.
Viktigast av allt är att vi delar med oss av länkar så att vi hittar just den del som vi saknar för tillfället, det kan ju definitivt vara värt en hel del att få tag på JUST DEN delen!
996
« skrivet: maj 20, 2004, 17:56:03 »
Fråga inte varför jag tittade, men i Grosse Pointe på TV3 idag så står ett spel som heter Grosse Pointe. De har lagt på ljudet av något EM-spel, men det har displayer som Fire!.
Finns detta spel någon mer stans än i serien, månne?
997
« skrivet: maj 19, 2004, 10:23:27 »
Nu har jag ju inget TAF, men har ju spelat det lite. Är det inte så att divertern slår till när kulan preecis åker upp i rampen? På det två spel jag spelat så smäller det friskt när kulan hamnar i rampen. Det borde alltså sitta en opto eller annan brytare i rampen? Kan det vara denna som inte fungerar? Det kan ju finnas en "och-funktion" mellan den och opton för thing-flip, dvs båda skall vara uppfyllda för att thing-flip skall aktiveras...
998
« skrivet: maj 18, 2004, 12:18:02 »
... har nu uppdrag att utföra!!! Beroende på transporter och banköverföringar så kan det ta en till två veckor innan storken kommer till Sundsvall med ett T2 och ett The Machine!
999
« skrivet: maj 18, 2004, 00:49:27 »
Yup, det är oftast så att kulan inte passerat i praktiken, eller så är switchen trasig. I mitt fall var divertern aldrig i läge för den ena swithen och då signalerade testet "check switch". Kommer kula i praktiken fram till switcharna som spelet klagar på?
Annars kan det ju vara en liten justeringssak, att switchen måste "lyftas" en aning för att kulan skall trycka tillräckligt på switchen.
1000
« skrivet: maj 16, 2004, 01:14:04 »
Enda sättet att vara säker är att beställa en "inclinometer", ett måste för oss flippernördar! A must!
1001
« skrivet: maj 16, 2004, 01:05:12 »
KLART!
Tydligen var det lilla glappet på splen tillräckligt för att solenoiden inte orkade dra. Jag skruvade åt så att spolen inte glappade och nu fungerar det igen!
Tack för råden som kommit upp, mycket riktigt, spänningen sjunker för att solenoiden ska slå till, det var det jag konstaterade att det fungerade och därför började söka lite mer öppensinnigt efter andara felmöjligheter!
:-D
1002
« skrivet: maj 13, 2004, 19:54:38 »
NP, inte lätt att varesig beskriva eller förstå utan att se! Jag har dock puls på 75V på båda spolarna så trissorna verka hela...:-o
1003
« skrivet: maj 13, 2004, 19:29:32 »
Inget mekaniskt fel hittat, motståndet på de två lindningarna är mycket olika, kan det vara en brunnen lindning trots att det fortfarande finns ledningsförmåga?
Det är en Williams-spole: A-15943-1 och mellan Red-Violet och Orange-Violet (Diverter Power) mäter det 200 ohm, och mellan Red-Violet och Yellow-Violet Diverter Hold) mäter det endast 30 ohm.
Spänningen peakar cirka 75V på båda lindningarna när solenoidtesten körs på respektive lindning, däremellan närmare noll. Det verkar normalt, tycker jag i alla fall, men jag kan ju ha fel...?
Tacksam för förslag på åtgärder...
1004
« skrivet: maj 13, 2004, 10:08:49 »
Ser att det finns ett "Fliptronic II" kort som verkar styra solenoiden för divertern och hold för densamma... Är det där vi skall söka sanningen då? Varför ett extra kort för dessa, räckte det inte till dessa två...?
1005
« skrivet: maj 13, 2004, 00:41:22 »
Sådär, då har det första egentliga felet som drabbar spelandet gjort sig till känna.
Route 66 har en "diverter" som första gången släpper kulan förbi, sedan växlar den till andra läget och släpper förbi kulan till bakre läget då "Catch Me"-sekvensen startas. Nu är problemet att solenoiden inte "slår till", endast en liten vibration uppkommer, den vaknar heller inte av solenoidtesten. Alla andra solenoider fungerar...
Jag vil minnas att jag läst om något liknande problem här någonstans, men hittar inte nu...
Kan det vara spolen, kan det vara stoppläget på något vis, drivtransistorerna eller....?
Förslag på lösning tages emot med största tackssamhet, det är mindre än tre dagar till en utlyst tävling i bekantskapskretsen...
Sidor: 1 ... 65 66 67 68 69 ... 81
|