Två och två är ju absolut bra i grunden, så att man har vittnen till både sin score och om något eventuellt maskinstrul skulle inträffa.
Och man ska kanske inte vara för petig/gnällig egentligen.
På Popeye är det som sagt en enorm nackdel om man inte kan ta light lock på skill shot, (vilket Jorian på ett obehagligt sätt visade för mig i en gammal månadstävlingsfinal här för många år sedan) men på de andra...tja.
IJ - finns ju inget regelrätt skill shot på det viset, men om inte annat går man väl miste om en kort lock ball save tror jag?!
RS - missar skill shot-chans, men det är inte hela världen.
DM - påverkar ingeting.
TZ - missar skill shot-chans (väl?), men personligen går jag aldrig på skill shot där ändå.
JD - inget särskilt där va?
STTNG - var länge sedan jag spelade nu, så där minns jag inte om det händer något särskilt. Ett obehagligt utskjut från locken kanske?
Flippergolfen går man också två och två va? Där känns det nästan ännu viktigare.